„Astăzi am ajuns la cifra de un milion de abonamente gratuite la Renfe”, compania naţională de căi ferate din Spania, a anunţat premierul Pedro Sanchez cu prilejul unei reuniuni cu membrii partidului său.
Cifra, de aproape două ori mai mare decât cea anunţată cu prilejul intrării în vigoare a acestei măsuri, la începutul lunii septembrie, „confirmă primirea călduroasă a acestei măsuri de către utilizatori”, a apreciat la rândul său societatea Renfe într-un comunicat de presă, preluat de Europa Press.
Măsura, care este prognozată să rămână în vigoare timp de patru luni, priveşte trenurile metropolitane din marile centre urbane precum Madrid, Barcelona, Valencia sau Sevilia, dar şi trenurile pe distanţe medii. Obiectivul este susţinerea puterii de cumpărare a spaniolilor, afectată în mod semnificativ de accelerarea inflaţiei, şi să îi încurajeze să renunţe la automobilele proprii pentru a utiliza transportul în comun.
Compania feroviară Renfe estimează că măsura va permite economisirea a 118 milioane de litri de carburant şi evitarea emiterii în atmosferă a 360.576 de tone de CO2.
Întrebat de presă, ministrul Transporturilor din Spania, Raquel Sanchez, a spus luni că se gândeşte la introducerea unor măsuri structurale care să încurajeze folosirea transportului public şi după data de 31 decembrie 2022.
Cum a câștigat Japonia războiul cu traficul rutier
Problemele din trafic sunt unele universale iar aglomerația și ambuteiajele nu sunt omconveniente cu care se confruntă doar România însă în țara noastră legile nu sunt totdeauna aplicate sau respectate.
La noi în țară, pe lângă faptul că infrastructura rutieră este într-o stare deplorabilă se mai adaugă încă o problemă, stresul și telefoanele mobile.
Aproape toate țările dezvoltate au înregistrat o scădere a numărului de decese pe drumurile publice în ultimul deceniu însă România este o tristă campioană la acest capitol ocupând un rușinos loc întâi la decesele provocate de accidentele rutiere.
Japonia este o țară cunoscută pentru abordarea sa inovatoare a transportului. Pe cap de locuitor, Japonia a avut doar 2,24 decese la 100.000 de locuitori în timp ce în românia rata de este de 9,3 la 100.000 de locuitori, conform datelor publicate de Comisia Europeană.
Și drumurile japoneze devin și mai sigure. În 2021 în Japonia s-au înregistrat cele mai puține decese rutiere de când se înregistrează astfel de date în 1948.
Este o schimbare destul de mare față de anii 1960, când o economie în plină expansiune și milioane de șoferi fără experiență au contribuit la cifrele anuale ale deceselor de șase ori mai mari. decât sunt astăzi. Atât de periculoase erau străzile națiunii, încât observatorii japonezi au numit fenomenul „Războiul Traficului”, observând că decesele anuale pe carosabil le depășeau pe cele din primul război chino-japonez din 1894-1895.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.