O uzină complet nouă care să producă aproximativ 250.000 de mașini pe an în apropierea fabricii principale din Wolfsburg ar fi mai puțin complexă decât retehnologizarea operațiunilor existente, a declarat șeful VW, Ralf Brandstaetter. O decizie finală ar putea fi luată luna viitoare, când părțile cheie interesate vor revizui planurile de cheltuieli pe cinci ani ale grupului, scrie Bloomberg.
"Simțim că se intensifică concurența din partea vechilor rivali și și a celor noi și avem nevoie să săm un semnal puternic în acest sens", a declarat Brandstaetter reporterilor la uzina principală a constructorului auto german. "Avem o echipă aici la VW, care poate face acest lucru".
Discuțiile privind modul în care Wolfsburg, cea mai mare uzină auto din lume, va rămâne competitivă în contextul trecerii la vehiculele electrice au dus la creșterea tensiunilor între directorul general Herbert Diess și puternicii lideri sindicali ai companiei. Săptămâna trecută, Diess i-a îndemnat pe lucrători să se pregătească pentru reforme mai rapide pentru a ține pasul cu Tesla, în timp ce liderul pieței de mașini electrice își va mări producția la prima sa fabrică europeană de lângă Berlin, anul viitor.
Construirea fabricii Tesla din Germania, oprită de un tribunal
El a avertizat că Tesla îmbunătățește rapid calitatea și ar putea reduce radical timpul de producție la doar 10 ore pe mașină la uzina din Gruenheide. Principala fabrică de mașini electrice a VW din Zwickau are nevoie de peste 30 de ore pe vehicul, care ar trebui să fie reduse la 20 de ore anul viitor, potrivit lui Diess.
Brandstaetter a declarat că VW țintește un obiectiv similar de aproximativ 10 sau 12 ore pe vehicul, de asemenea, prin reducerea opțiunilor de vehicule pentru cumpărători. O nouă unitate de asamblare în Wolfsburg ar oferi o logistică mai eficientă și ar cauza mai puține interferențe pentru producția în curs a modelelor populare Golf și Tiguan, a spus el.
VW va construi succesorii celor două modele de mare volum la Wolfsburg și intenționează să adauge un SUV cu șapte locuri. Două dintre cele patru linii de asamblare existente la Wolfsburg ar putea trece la fabricarea de mașini electrice în jurul anului 2027, a declarat Brandstaetter.
Principalii acționari au aprobat anul trecut proiectul Trinity pentru a construi prima mașină de mare volum a VW pe noi baze standardizate care acoperă întreaga gamă de produse a celui mai mare producător auto din Europa. De asemenea, automobilul va dispune de un nou set de software pentru așa-numitul nivel 4 de conducere foarte automatizată.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.