Mai valoroasă decât aurul? Ferrari, un fenomen al sectorului auto

Simona Haiduc |
Data publicării:
Mașină sport / FOTO: Freepik
Mașină sport / FOTO: Freepik

Un adevărat simbol al Italiei, celebrul producător italian de automobile de lux nu resimte criza care afectează sectorul auto aflat în declin. Mai mult, la fel ca aurul, mașinile Ferrari și, implicit, compania în sine, nu își pierd valoare.

Ferrari a încheiat 2024 în mod remarcabil și s-a impus pe bursă ca o valoare de refugiu, datorită cererii sale de neclintit, a culturii exclusivității și clientelei înstărite. Dacă achiziția unei mașini Ferrari rămâne pentru mulți un vis, investiția în acțiunile companiei s-ar putea dovedi o alternativă inteligentă.

În exercițiul financiar 2024, Ferrari a înregistrat o creștere moderată, dar strategic semnificativă a livrărilor anuale, cu 89 de unități în plus față de anul precedent, ceea ce reprezintă un avans de 0,7%. Creșterea livrărilor a fost determinată în principal de popularitatea tot mai mare a unor modele recente precum Purosangue, Roma Spider și 296 GTS, care au atras clienții prin designul lor inovator și performanțele excepționale.

O trecere în revistă

În paralel, livrările modelului Daytona SP3 au crescut conform planurilor inițiale ale mărcii, demonstrând o prognoză precisă și o reacție adecvată la cererea pieței. Pe de altă parte, scăderea livrărilor pentru 812 Competizione A marchează sfârșitul ciclului său de viață. Totodată, debutul livrărilor pentru gama SF90 XX și modelul 12Cilindri semnalează intrarea Ferrari pe piața vehiculelor electrice și hibride. Mulți se îndoiau de succesul acestor modele și chiar se specula, în octombrie anul trecut, că Ferrari ar fi încercat să reducă producția pentru a stimula cererea. De altfel, 2024 a fost un an dificil pentru întregul sector al luxului, din care Ferrari face parte.

Într-un ritm mai rapid

Cu toate acestea, rezultatele financiare publicate arată o performanță impresionantă, cu o creștere semnificativă a veniturilor și a profitabilității. Veniturile nete au crescut cu 11,8%, ajungând la 6.677 milioane de euro, iar profitul operațional (EBIT) a urcat cu 16,7%, atingând 1.888 milioane de euro. Ferrari reușește astfel să își majoreze profiturile într-un ritm mai rapid decât veniturile. Această performanță este cu atât mai impresionantă cu cât marja EBIT s-a situat la 28,3%, reflectând o gestionare eficientă și o strategie de preț solidă. Profitul net de 1.526 milioane de euro și un câștig pe acțiune diluat de 8,46 euro demonstrează soliditatea financiară a companiei și capacitatea sa de a genera valoare pentru acționari. De asemenea, EBITDA a crescut cu 12,1%, atingând o marjă de 38,3%, ceea ce subliniază controlul excelent al costurilor și eficiența operațională a Ferrari.

Un model de business ideal

Cine și-ar fi imaginat că aproape toate modelele Ferrari care au părăsit uzina sunt încă pe șosele astăzi? O Ferrari nu este doar o mașină: este o investiție, un stil de viață pentru unii și un simbol al durabilității pentru alții, construit prin decenii de tradiție, calitate impecabilă și un program atent structurat pentru vehicule rulate.

Când ne gândim la Ferrari, ne imaginăm celebrul roșu care îmbrățișează liniile fluide ale unei mașini pe care mulți visează să o conducă măcar o dată. Dar, din perspectiva unui analist care nu este neapărat pasionat de automobile, Ferrari reprezintă un model de business genial, care pare de neclintit. Adevărul este că Ferrari nu este un simplu producător auto, ci o veritabilă companie de lux.

Un procent de invidiat

Strategia Ferrari de a controla strict revânzarea și de a menține o producție limitată face ca aproximativ 90% dintre modelele Ferrari fabricate vreodată să fie încă funcționale. Această statistică provine de la Andrea Scioletti, directorul programului Ferrari Approved Certified Pre-Owned, care a dezvăluit acest procent în cadrul evenimentului Capital Market Day de la Maranello, din octombrie trecut.

Unul dintre pilonii fundamentali ai acestei durabilități este programul său de mașini rulate, denumit „Ferrari Approved”. Acest program le oferă viitorilor proprietari de Ferrari o garanție a calității superioare și a unui istoric impecabil al vehiculului. Fiecare model Ferrari inclus în acest program trece printr-o inspecție riguroasă, care acoperă toate aspectele mașinii, de la motor și caroserie, până la frâne și interior, inspecția fiind realizată de experți Ferrari. Mai mult, personalizarea mașinilor este în tendințe, ceea ce sporește și mai mult valoarea modelelor Ferrari.

De aceea comparația cu aurul

Toate aceste elemente contribuie la statutul excepțional al brandului: mașinile Ferrari nu doar că nu își pierd valoarea, dar, în multe cazuri, chiar o câștigă în timp. De aici și analogia cu aurul, acel metal prețios care, în principiu, nu își pierde niciodată valoarea. În lumea investițiilor, Ferrari este percepută ca o acțiune defensivă de prim rang, asemenea aurului.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9769
Diferența 0.0000
Zi precendentă 4.9769
USD
Azi 4.817
Diferența -0.0425
Zi precendentă 4.8595
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9769 RON
USD flag1 USD = 4.8170 RON
GBP flag1 GBP = 5.9829 RON
CHF flag1 CHF = 5.3005 RON
AUD flag1 AUD = 2.9916 RON
DKK flag1 DKK = 0.6671 RON
CAD flag1 CAD = 3.3400 RON
HUF flag1 HUF = 0.0122 RON
JPY flag1 JPY = 0.0310 RON
NOK flag1 NOK = 0.4250 RON
SEK flag1 SEK = 0.4361 RON
XAU flag1 XAU = 435.8564 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472167.74RON
1 ETH = 13406.24RON
1 LTC = 503.38RON
1 XRP = 12.17RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: Error% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.93%
6 luni: 5.97%
12 luni: 5.99%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17071.310.62%
BET-BK3193.070.43%
BET-EF928.720.67%
BET-FI62348.530.06%
BET-NG1235.380.57%
BET-TR37645.090.62%
BET-TRN36590.940.62%
BET-XT1469.810.54%
BET-XT-TR3186.210.54%
BET-XT-TRN3103.580.54%
BETAeRO879.73-0.40%
BETPlus2521.390.60%
RTL38060.840.62%

Opinii

Dumitru Chisăliță

ANRE riscă să blocheze piața energiei. Chisăliță: Se impune o analiză

Președintele Asociației Energia Inteligentă,...

Paul Krugman / FOTO: Freepik

Paul Krugman: De ce economia Europei se poticnește

De ce economia europeană este mai puțin...

Profesorul de economie Mircea Coșea

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2025 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
NoMy - smt4.5.3
pixel