Șeful CE a spus că toate companiile feroviare europene mai au la dispoziție trei luni pentru a prezenta un plan pentru un sistem de ticketing integrat (comun), în caz contrar, Comisia Europeană le va impune o aplicație de rezervare. Iată ce spune vicepreședintele Frans Timmermans în podcastul BNR Europe . 'M-am săturat și eu de asta. Oamenii vor să călătorească cu trenul, dar trebuie să le ușurați acest lucru".
Supărare
De asemenea, Comisia ar dori ca europenii să aleagă mult mai des trenul decât avionul. Cu toate acestea, pentru cetățenii europeni care călătoresc pe calea ferată, informațiile de călătorie fragmentate și prețurile neclare ale biletelor reprezintă un obstacol major. Prin urmare, Timmermans consideră că o aplicație europeană de rezervări este una dintre soluții.
”Scopul meu este să mă asigur că poți comanda un bilet mult mai ușor prin intermediul telefonului mobil. Odată ce vom face acest lucru mai ușor, cel puțin pe o rază de 600-800 de kilometri, oamenii vor prefera să meargă cu trenul decât cu avionul", a explicat Timmermans.
Anul trecut, Comisia a pus pe masă și un plan de acțiune. Atunci societăților feroviare li s-a dat ca ultim termen sfârșitul acestui an pentru ca, printre altele, să-și îmbunătățească schimbul de date.
Bilet de 9 euro
Timmermans a declarat că societățile feroviare europene ar putea lua exemplul unor țări precum Elveția și Austria, unde companiile feroviare sunt mai bine aliniate și le facilitează cetățenilor posibilitatea de a lua trenul: "Să ne inspirăm de la ei".
De asemenea, Timmermans s-a referit la măsura germană a "biletului de 9 euro", care a fost recent implementată vara trecută pe tot teritoriul țării. Această măsură a dus la o dublare a numărului de călătorii cu trenul: "Se pare că este un lucru care funcționează. Odată ce oamenii se obișnuiesc, încep să o facă mai des", a spus Timmermans.
Frans Timmermans dorește ca acest pas să fie făcut cât mai rapid cu putință deoarece face parte din planul european Green Deal. Șeful CE afirma și în primăvara anului curent că de multe ori pentru europeni pentru a călători cu trenul este un proces complicat și uneori biletele sunt mai scumpe decât chiar și pentru călătoriile cu avionul.
Citește și:
”Bomba” cu hidrogen a lui Grindeanu, o petardă eco pentru alegătorii lui Ghinea. Pe ce sparge 1 miliard Ministerul Transporturilor
Ministerul Transporturilor s-a lăudat ieri cu avizarea indicatorilor de investiție pentru achiziția primelor trenuri nepoluante pe hidrogen din România. Vechea formulă, indicatori tehnico-economici, a fost evitată, fiindcă aceste trenuri nu sunt deloc economice. Doar 12 bucăți costă 1,1 miliarde de euro.
Nici din punct de vedere tehnic nu stăm prea bine, aceste trenuri fiind proiectate pentru distanțe mici, gen București-Ilfov sau București-Giurgiu. Sau, poate cu realimentare, vor ajunge din Capitală până în Craiova.
Cu suma de 1,1 miliarde de euro s-ar fi putut cumpăra 100 de automotoare clasice, capabile să parcurgă distanța București-Suceava, nu doar București-Otopeni. La un nivel de top al performanței și confortului, un astfel de tren costă aproape 10 milioane de euro, în vreme ce un automotor cu hidrogen ajunge să coste în jur de 96,5 milioane bucata.
Proiectul pentru achiziția de trenuri cu hidrogen a fost scris de celebrul Cristian Ghinea, care dorea să mulțumească publicul hashtag și ong-urile de mediu care i-au sprijinit campania electorală.
Dacă PSD și Marius Budăi încearcă măcar să corecteze aberațiile din PNRR, pe legislația Muncii, ba chiar au demarat discuții cu Bruxelles-ul, ministrul Transporturilor a îmbrățișat fără rezerve aiureala de 1 miliard de euro a USR-ului. E drept că necesită mai puțin efort să cumperi 12 trenuri scumpe și fără rost decât să reabilitezi 10 kilometri de cale ferată, potrivit DCNews.
În plus, noul ministru se poate afirma ca un continuator al lui Ghinea și Drulă, cu al căror public Grindeanu are afinități din epoca protestelor din Piața Victoriei.Trenurile SF ar putea fi o adevărată ”bombă” cu hidrogen pentru imaginea eco a ministrului, chiar dacă din punct de vedere al reducerii poluării vorbim doar despre o petardă electorală. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.