Proiectul, care a primit aprobarea de principiu (AiP) de la multe dintre cele mai importante societăți de clasificare, vine în contextul în care transportul de GNL este foarte solicitat, iar producători precum Qatar și SUA întreprind extinderi majore.
Qatar își adaugă câmpul North Field pentru a crește producția, ceea ce contribuie, de asemenea, la portofoliul record de comenzi pentru noi transportoare. În Statele Unite, mai multe terminale de export noi sunt planificate pentru Coasta Golfului. În plus, alte instalații americane își extind producția pentru a satisface cererea tot mai mare de importuri atât din China, cât și din Europa.
Cele mai mari transportoare de GNL sunt navele Q-Max ale Qatarului, care au o capacitate de 266.000 cbm. Cele mai multe nave construite în prezent sunt nave convenționale de transport GNL, care au o capacitate de 174.000 cbm. Acestea au fost considerate a fi cele mai economice și mai versatile în exploatare, precum și cele mai eficiente sisteme de gestionare și reținere a gazelor.
Noul proiect va mări capacitatea de GNL cu 57% față de proiectul convențional, cu o capacitate de 271.000 cbm. Navele, cu o lungime de 1.128 de picioare, vor avea aceeași lungime ca și cele mai mari nave actuale ale Qatarului. American Bureau of Shipping, care a fost una dintre societățile de clasificare care a revizuit proiectul, subliniază că nava, care ar avea o lățime de 176 de picioare (mulată) și un pescaj de 39 de picioare, ar putea acosta la 70 de terminale de GNL de-a lungul principalelor rute comerciale.
Designul a fost elaborat parțial în cadrul unui proiect de dezvoltare comun cu DNV. Șantierul naval raportează că, pe lângă ABS și DNV, primește AiP și de la Lloyd's Register și Bureau Veritas. Șantierul promovează primirea aprobărilor de proiectare, afirmând că aceasta demonstrează că Hudong-Zhonghua poate construi nave GNL inovatoare, extinzând numărul celor 50 de nave comandate în prezent. Din punct de vedere istoric, șantierele sud-coreene, care dețin 70% din comenzile actuale de nave GNL, au dominat acest segment al construcțiilor navale.
Pentru a manipula GNL, noua navă ar urma să transporte gazul în cinci rezervoare. Rezervorul nou proiectat ar fi, de asemenea, echipat cu un sistem îmbunătățit de reținere a încărcăturii, împreună cu un sistem de monitorizare în timp real a balansării.
Designul navei încorporează și alte elemente care nu se regăsesc în mod normal pe navele de transport GNL. ABS evidențiază un sistem de monitorizare a stresului din corpul navei și o tehnologie anticoliziune. Alte caracteristici pe care DNV le evidențiază includ lubrifierea cu aer pentru corpul navei și un generator de arbore. De asemenea, designul încorporează reducerea catalitică selectivă (SCR) care ar trebui să reducă emisiile de oxizi de azot (NOx), ceea ce va ajuta nava să respecte controalele OMI Tier III chiar și atunci când funcționează în modul diesel.
Hudong-Zhonghua raportează că navele vor avea două tipuri de combustibil pentru a răspunde preocupărilor legate de emisii. Cu scopul de a crea o navă care să fie mai eficientă și mai economică, aceștia spun că noul tip Global Max 271k va avea un indice de intensitate a carbonului (CII) cu 23% mai mic decât nava convențională de 174K cu GNL desfășurată pe scară largă în industrie în prezent.
Proiectul va fi supus acum unor lucrări suplimentare de proiectare și analiză. Apoi, constructorul de nave intenționează să îl prezinte armatorilor ca o nouă opțiune pentru transportul GNL.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.