În timpul podcastului, care care a durat aproape trei ore, Zuckerberg a vorbit despre "compromisurile" pe care le presupune încercarea de a modera o platformă cu miliarde de utilizatori, pagini și postări. Nu este o responsabilitate de care Zuckerberg a spus că se bucură sau pe care și-a propus să și-o asume, în calitate de director executiv al Meta Platforms Inc. care deține Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger. Compania încearcă să găsească un echilibru între a elimina cât mai mult conținut negativ posibil, realizând în același timp că, cu cât sunt mai agresivi, cu atât este mai probabil să elimine ceva din greșeală, a spus el.
Aceste greșeli "sunt nașpa", a recunoscut Zuckerberg. "Totuși, cred că sunt nașpa în același mod în care este să trebuiască să treci printr-un proces penal, dar să fii dovedit nevinovat este nașpa", a adăugat el.
Rogan l-a întrebat pe Zuckerberg despre modul în care Facebook a gestionat o știre potențial dăunătoare despre fiul lui Joe Biden, Hunter, chiar înainte de alegerile din 2020. Facebook a redus distribuția articolului prin modificarea algoritmilor săi, a spus Zuckerberg. Compania a făcut acest lucru din cauza avertismentelor pe care le-a primit de la FBI cu privire la propaganda rusă. FBI a transmis Facebook că: "Ar trebui să fiți în alertă maximă" pentru o vărsare de date din Rusia, a spus Zuckerberg. "În funcție de ce parte a spectrului politic este cineva, fie consideră că nu am cenzurat suficient, fie că am cenzurat mult prea mult", a spus el.
Zuckerberg a participat la podcastul lui Rogan pentru a-și promova metaversul, viziunea sa asupra viitorului internetului, care include o serie de lumi virtuale în care oamenii vor lucra și se vor juca sub forma unor avatare digitale. Zuckerberg a vorbit, de asemenea, despre planurile Meta pentru ochelarii de realitate augmentată, despre care se așteaptă ca, în cele din urmă, să fie o modalitate importantă de interacțiune cu metaversul. Anul trecut, Meta a lansat o pereche de "ochelari inteligenți" împreună cu Ray-Ban, dar aceștia nu dispun încă de tehnologia de realitate augmentată.
Citește și: Analist Wall Street: TikTok omoară internetul
TikTok s-a dovedit atât de popular și de captivant încât analiștii de top de pe Wall Street l-au compara cu crack cocaine (cocaină care se fumează), un drog care creează extrem de rapid dependență dar care își pierde și mai repede efectul.
Ajungând la peste 1 miliard de utilizatori lunari în aproximativ cinci ani, aplicația este o "avalanșă senzorială de videoclipuri de dimensiuni reduse, alimentate de un algoritm de tip black-box deținut de chinezi", au scris analiștii de la Bernstein Research.
"Algoritmul a împins cel mai viral conținut direct către utilizator, livrând doze peste doze de endorfină cu fiecare glisare", au spus analiștii. "Efectele cocainei au nevoie de timp pentru a se instala, în timp ce efectul la crack cocaine este instantaneu, dar dispare rapid, determinându-l pe utilizator să caute o nouă doza".
Celelalte platforme tehnologice majore, în frunte cu Facebook (cocaina în această analogie extinsă), s-au grăbit să concureze, creând o "epidemie de crack digital", potrivit unor analiști care au intitulat studiul "A ruinat TikTok internetul?".
Printre cele mai notabile clone se numără Reels, lansat pe Instagram în 2020. Snapchat Spotlight a venit în același an, urmat de YouTube Shorts, WeChat Video Accounts, Idea Pins de la Pinterest și Fast Laughs de la Netflix. Amazon intră și el în joc, cu ceva numit "Inspire" care se pare că este acum testat.
Este o comparație extremă, având în vedere că adevărata epidemie de ”crack” a devastat comunități și a ucis mii de oameni. Iar analiștii de la Bernstein nu sugerau că TikTok va ucide până la urmă pe cineva. Dar nota lor de cercetare și descrierea dependenței de TikTok ilustrează succesul platformei și impactul potențial asupra economiei digitale.
În ciuda capacității limitate până în prezent de a monetiza videoclipurile de formă scurtă prin publicitate eficientă (oamenii pot derula rapid pe lângă ele și pot ignora complet reclamele), este locul în care atenția utilizatorilor este în creștere. Numai TikTok este pregătit să încaseze 16% din cheltuielile globale pentru publicitate digitală în acest an. Facebook spune că Reels reprezintă acum 25% din timpul total petrecut pe Instagram, iar YouTube spune că 1,5 miliarde de oameni urmăresc 30 de miliarde de clipuri scurte în fiecare lună.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.