Potrivit unui anunţ al MT, pe ordinea de zi a şedinţei se va afla prezentarea proiectului de act normativ şi prezentarea şi discutarea observaţiilor şi propunerilor referitoare la proiectul de act normativ.
Proiectul de Ordonanţă de Urgenţă a Guvernului privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto a fost publicat pe site-ul Ministerului Transporturilor, în data de 23 mai 2019.
În cadrul procesului de consultare publică, cei interesaţi au avut la dispoziţie 12 zile în care au avut posibilitatea să transmită propuneri/observaţii referitoare la textul proiectului.
"Menţionăm că termenul minimal prevăzut de Legea nr. 52/2003, republicată pentru primirea de propuneri/observaţii este de 10 zile calendaristice. La cererea reprezentantului Uniunii Generale a Industriaşilor din România în Comisia de Dialog Social (CDS) de la nivelul MT (care are şi calitatea de preşedinte COTAR), în data de 6 iunie 2019, au avut loc dezbaterile din cadrul subcomisiei de specialitate din cadrul CDS. În cadrul şedinţei, reprezentanţii celor 11 confederaţii sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional au avut ocazia să îşi prezinte propunerile de modificare pentru fiecare articol al proiectului de act normativ. În vederea asigurării consultării tuturor persoanelor interesate, la iniţiativa Ministerului Transporturilor, în data de 10 iunie 2019 este organizată şedinţa de dezbatere publică, organizată conform dispoziţiilor Legii nr. 52/2003. După desfăşurarea acestei şedinţe, se va organiza în cel mai scurt timp şedinţa plenului Comisiei de Dialog Social de la nivelul Ministerului Transporturilor, şedinţă în cadrul căreia reprezentanţii confederaţiilor sindicale şi patronale reprezentative la nivel naţional vor prezenta punctul de vedere cu privire la proiectul de act normativ. Precizăm că, după publicarea proiectului, pe site-ul MT a fost iniţiată, în conformitate cu HG nr. 521/2005, şi consultarea care vizează structurile asociative din administraţia publică locală (Asociaţia Comunelor din România, Asociaţia Oraşelor din România, Asociaţia Municipiilor din România şi Uniunea Consiliilor Judeţene din România)", precizează ministerul.
Uber, Clever și Bolt: Am plătit un miliard de lei la buget
Pe data de 23 mai, Ministerul Transporturilor a publicat, în consultare, proiectul de Ordonanţă de urgenţă a Guvernului privind reglementarea activităţii de ridesharing. Conform documentului, aplicaţiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale (MCSI), autorizaţia devenind valabilă după plata de către operator a unui tarif de autorizare de 50.000 de lei.
De asemenea, transportul alternativ poate fi intermediat numai de un operator al platformei digitale autorizat în acest sens.
La rândul său, operatorul de transport alternativ va trebui să obţină o autorizaţie pentru transportul alternativ de la agenţia teritorială a Autorităţii Rutiere Române (ARR) din judeţul sau municipiul Bucureşti, unde îşi are sediul sau domiciliul după caz. Autorizaţia de transport alternativ se eliberează în maximum 15 zile lucrătoare, pentru o perioadă de 3 ani, după plata de către operatorul de transport alternativ a unui tarif de 300 de lei. Autorizaţia de transport alternativ este netransmisibilă.
Autoturismele cu care se efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: au maxim cinci locuri, inclusiv locul conducătorului auto; au inspecţia tehnică periodică (ITP) realizată la fiecare 6 luni; la momentul cursei trebuie să corespundă normelor tehnice privind siguranţa circulaţiei rutiere, protecţia mediului şi utilizarea conform destinaţiei; deţin copia conformă a autorizaţiei pentru transportul alternativ.
Conducătorul auto care efectuează transport alternativ trebuie să îndeplinească în mod cumulativ mai multe condiţii printre care să aibă vârsta de cel puţin 21 de ani şi să deţină un certificat de atestare a pregătirii profesionale pentru transportul de persoane în regim de închiriere eliberat de ARR şi să deţină permis de conducere categoria B cu o vechime de cel puţin doi ani.
Recent, Asociaţia Coaliţia pentru Economie Digitală (ACED) a depus la Guvern petiţia #continuam cu peste 400.000 de semnături de susţinere a serviciilor de ridesharing.
"Românii, şoferi şi utilizatori, au arătat Guvernului că îşi doresc în continuare un transport urban civilizat. Am demonstrat faptul că utilizatorii, dar şi şoferii cu care colaborăm susţin reglementarea acestor servicii moderne de transport urban. Ne dorim ca Guvernul României să-şi onoreze promisiunea făcută chiar de primul ministru şi să adopte în şedinţa de Guvern de săptămâna aceasta Ordonanţa de urgenţă care reglementează serviciile de mobilitate urbană", a declarat Cătălin Codreanu, preşedintele Asociaţiei Coaliţia pentru Economia Digitală.
Datele Asociaţiei arată că, anual, serviciile de ride sharing aduc beneficii directe şi indirecte de peste un miliard de lei şi oferă un loc de muncă pentru mai mult de 20.000 de şoferi parteneri.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.