Daniel Erver, noul director general al Hennes & Mauritz AB (H&M), a subliniat că al doilea cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume este determinat să își maximizeze profiturile și vânzările, aducând cele mai recente tendințe în modă în magazinele lor cât mai rapid posibil. Aceasta este o mișcare strategică menită să urmeze exemplul rivalului său major, Zara, care este deținut de Inditex. În acest scop, H&M are în vedere relocarea unei părți semnificative a producției sale în țări precum Turcia și Mexic, pentru a fi mai aproape de piețele-cheie din Europa și SUA.
Erver, explicând prima actualizare a politicii companiei de când a preluat conducerea, a subliniat importanța producției de articole vestimentare relevante și aducerea acestora mai repede în magazine, pentru a reduce deprecierea produselor nevândute. Această abordare este concepută pentru a contracara o problemă persistentă care a afectat mult timp compania suedeză. În plus, H&M își propune să continue reducerea costurilor și să atingă o marjă de profit de 10% în acest an fiscal, comparativ cu 6,2% înregistrat anul precedent.
În primul trimestru al acestui an, marja de profit a companiei a fost de 3,9%, mai mult decât dublă față de aceeași perioadă a anului anterior. Profitul operațional a crescut semnificativ la 2,08 miliarde de coroane suedeze (echivalentul a aproximativ 196 milioane de dolari), comparativ cu 725 milioane de coroane suedeze înregistrate în anul precedent. Veniturile au depășit estimările analiștilor, totalizând 53,67 miliarde de coroane suedeze, datorită succesului colecției de primăvară, iar stocurile au scăzut cu 7%.
Pe 3 mai, va avea loc Adunarea Generală a Acționarilor, care va decide propunerea Consiliului de Administrație de a acorda dividende în valoare de 6,50 coroane suedeze, ce vor fi plătite în două tranșe.
Pentru a îmbunătăți experiența clienților, H&M are în plan renovarea a aproximativ 250 de magazine în acest an, o creștere semnificativă față de anul anterior. Compania intenționează, de asemenea, să deschidă aproximativ 100 de magazine noi, cu precădere în piețele în creștere, și să închidă 160 de unități.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.