Declinul rapid al vânzărilor a încetinit, a dat asigurări cel mai mare retailer de îmbrăcăminte din lume, vânzările, excluzând fluctuaţiile cursului valutar, au coborât cu 34% în perioada 2-8 iunie, faţă de o scădere de 51% în mai. În aprilie, vânzările online au crescut cu 95%.
Pe pieţele unde sunt deja deschise magazinele, vânzările au scăzut cu 16% în perioada 2-8 iunie. Inditex, controlat de miliardarul Amancio Ortega, a înregistrat pierderi nete de 409 milioane de euro în perioada februarie - aprilie 2020, după ce vânzările au scăzut la 3,3 miliarde de euro, de la 5,9 miliarde de euro în perioada similară din 2019.
În următorii trei ani, compania va investi anual 900 milioane de euro pentru a accelera strategia de a se concentra pe magazinele mari din zonele comerciale de prim rang şi pe afacerile online, urmând să închidă 1.000 - 1.200 de magazine mai mici în 2020 şi 2021. Grupul spaniol se aşteaptă ca până la finalul acestei luni magazinele de pe toate pieţele sale cheie să fie deschise.
Citește și Adio haine ieftine? Previziuni sumbre ale unui mare expert
Şi alţi retaileri de îmbrăcăminte, cum ar fi H&M şi Gap Inc, au raportat scăderi semnificative ale vânzărilor. În ultima lună, acţiunile Inditex au urcat cu 11% la Bursa de la Milano. În România, la finele lui 2018, reţeaua Inditex era formată din 57 de magazine, cu brandurile Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home şi Massimo Dutti.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.