Publicitate
Această schimbare ridică întrebări despre progresul celui mai mare retailer de modă rapidă listat la bursă în atingerea obiectivului său de a reduce la jumătate emisiile „Scope 3” sau indirecte, având în vedere că transportul aerian produce emisii de carbon semnificativ mai mari decât cel maritim.
Retailerii de îmbrăcăminte și exportatorii, în general, au crescut utilizarea transportului aerian de la izbucnirea insecurității în Marea Roșie, care a perturbat rutele maritime globale.
Date și analize nepublicate, furnizate agenției Reuters privind livrările Inditex din India și Bangladesh – două dintre principalele țări furnizoare – oferă o privire detaliată asupra acestei schimbări și a repercusiunilor asupra obiectivelor de mediu ale industriei modei.
Potrivit unei analize Reuters asupra înregistrărilor de transport furnizate de Import Genius, Inditex a expediat 3.865 de transporturi aeriene din India în cele 12 luni până la sfârșitul lunii august a acestui an, o creștere de 37% față de anul anterior. Dintre acestea, 3.352 au fost trimise de la 1 ianuarie – după intensificarea atacurilor asupra navelor container în Marea Roșie.
Procentul transportului aerian din totalul expedițiilor Inditex din India a crescut la 70% în primele opt luni ale acestui an, de la 44% anul trecut, potrivit unei analize a datelor vamale realizate de ONG-ul elvețian Public Eye, partajate cu Reuters. În cazul Bangladeshului, această pondere a crescut la 31% de la 26%, conform acelorași date.
Ca răspuns la întrebările Reuters despre utilizarea transportului aerian, Inditex a declarat că folosește transportul maritim pentru „majoritatea covârșitoare” a produselor din Asia, dar în circumstanțe excepționale, precum criza din Marea Roșie, poate apela la alte moduri de transport.
Inditex subliniază că jumătate dintre furnizorii săi se află în țări apropiate de piața europeană centrală, cum ar fi Maroc, Portugalia, Spania și Turcia. Primele 10 țări sursă includ, de asemenea, Bangladesh, China, Pakistan și India.
Majoritatea transporturilor aeriene ale Inditex din India către Spania au ajuns la Zaragoza, un hub logistic cheie pentru Zara. Potrivit unei surse sindicale, acest brand generează aproximativ două treimi din activitatea de marfă a aeroportului local.
Datele aeroportului arată o creștere de 39% a mișcărilor de marfă în perioada ianuarie-septembrie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Operatorul aeroportului nu dezvăluie date specifice despre companii.
Semnalând o tendință mai largă, datele Agenției Spaniole de Comerț au arătat că valoarea totală a bunurilor de modă aduse în Spania pe cale aeriană a crescut cu 28% în anul încheiat în septembrie, comparativ cu aceeași perioadă din 2023.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.