Noul serviciu a fost prezentat în premieră în septembrie 2020, iar la momentul actual Shorts este disponibil în 26 de ţări.
"Deşi videoclipurile scurte puteau să fie vizionate pe platformă şi anterior, utilizatorii vor putea să acceseze pentru prima dată instrumentele de creaţie Shorts, care includ o cameră cu mai multe segmente pentru combinarea mai multor decupaje video, posibilitatea de a înregistra cu muzică, de a alege setările de viteză şi multe altele. Funcţiile noi includ şi posibilitatea de a folosi conţinut audio nu doar din alte videoclipuri scurte, dar şi din videoclipurile de pe YouTube. Astfel, utilizatorii pot să-ţi pună amprenta creativă asupra conţinutului pe care adoră să-l vizioneze pe YouTube, ajutând la atragerea unor noi segmente de public, fie că este vorba despre a reacţiona la glumele lor preferate, testarea celei mai recente reţete a unui creator sau repunerea în scenă a unor scheciuri. Creatorii vor deţine controlul şi vor putea să renunţe dacă nu doresc ca videoclipurile lor lungi să fie remixate", menţionează compania.
LOTO. PLOAIE de premii la Joker și 6/49. Unde au fost jucate biletele
În plus, odată cu extinderea internaţională a produsului, este lansat şi un nou set de funcţii, precum adăugarea de text în anumite puncte din videoclip, adăugare automată de subtitrări în videoclipul scurt, înregistrare de până la 60 de secunde cu camera Shorts, adăugare de clipuri video din galeria telefonului la înregistrările realizate cu camera Shorts, adăugare filtre de bază pentru corecţia culorilor în videoclipurile scurte, urmând a fi lansate mai multe efecte în viitor.
La capitolul muzică, artiştii şi creatorii vor avea o bibliotecă vastă de melodii pe care să le folosească în videoclipurile scurte, de la peste 250 case de discuri şi editori, inclusiv Grupul Universal Music, Sony Music Entertainment şi Sony Music Publishing, Warner Music Group şi Warner Chappell Music, Believe, Merlin, Because Music, Beggars şi Kobalt.
O altă componentă esenţială a experienţei de produs este ca utilizatorii să găsească videoclipuri scurte care le plac, iar creatori noi să fie descoperiţi.
"Astfel, am introdus un rând dedicat Shorts pe pagina de start a YouTube, am lansat o nouă experienţă de vizionare cu ajutorul căreia poţi să glisezi uşor vertical de la un videoclip la altul şi vom adăuga în curând un tab Shorts pe mobil, pentru ca utilizatorilor să le fie mai uşor să acceseze conţinutul Shorts cu o singură atingere. La nivel global, playerul YouTube Shorts a depăşit 6,5 miliarde de vizionări zilnice globale. Shorts va fi integrat în experienţa YouTube pe care utilizatorii deja o cunosc. De exemplu, dacă un utilizator aude un fragment dintr-o melodie într-un videoclip scurt, poate cu uşurinţă să găsească melodia completă, să vizioneze videoclipul muzical sau să afle mai multe despre artist", notează sursa citată.
Conform datelor companiei, în ultimii trei ani, YouTube a plătit peste 30 de miliarde de dolari creatorilor, artiştilor şi companiilor media. De asemenea, există Fondul YouTube Shorts în valoare de 100 milioane de dolari ce va fi distribuit creatorilor de conţinut în 2021 şi 2022.
Versiunea beta a Shorts este lansată la nivel global şi va fi disponibilă în curând pentru toţi utilizatorii din România.
Larry Page şi Sergey Brin au fondat Google în anul 1998, iar de atunci, compania a crescut la peste 50.000 de angajaţi la nivel global, oferind o gamă largă de produse şi platforme populare, precum: Search, Maps, Ads, Gmail, Android, Chrome şi YouTube.
În octombrie 2015, Alphabet a devenit compania-mamă a Google.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.