Tânărul antreprenor a decis, la 10 ani după preluarea Pegas, că este momentul să se ducă în direcția noilor tehnologii și a pus la punct bicicleta biometrică Xmera. Xmera este un amestec între bicicletă, motocicletă și aparat de antrenament.
Andrei a absolvit liceul I.L. Caragiale din București, după care a urmat cursul ”Modernism și Postmodernism al Istoriei Ideilor Europene din secolul XX”, la Universitatea Lund din Suedia. Cum se împacă cele două domenii? Inventatorul bicicletei Xmera spune că îl fascinează domeniile de avangardă.
DCBusiness: Când și de ce te-ai hotărât să mergi la CES?
Andrei Botescu: Dintodeauna mi-am dorit să ieșim afară din țară într-un stil mare. Acum am simțit că avem produsul cu care să facem diferența în lumea bicicletelor dar și a tehnologiei, pentru că bicicleta asta este în avangarda integrării tehnologiei IT în mobilitate urbană
DCB: Ce înseamnă Xmera?
AB: Xmera e din mitologia greaca, din povestea cu Pegas. Se citeste himera și are sensul de hibrid. Hibridul dintre motocicletă, bicicletă și aparat de antrenament.
DCB: Cum ti-a venit ideea bicicletei bionice?
AB: După mai multe experimente desfășurate în laboratorul nostru de cercetare și dezvoltare în cadrul proiectului pentru serviciul inteligent de închiriere a bicicletelor.
DCB: Cum fincționează?
AB: Persoana se poate conecta la controller-ul bicicletei (computer) printr-o aplicație de pe brățară sau smartwach ori direct cu senzorul de pe ghidon, și astfel sunt transmiși indicatorii biometrici (puls sau unde cerebrale) către bicicletă. În funcție cum este setată bicicleta, se pedalează mai greu sau mai ușor. De pildă, bicicleta poate fi programată pentru un puls constant de 140 (ca pentru un exercițiu cardio).
DCB: Cu ce impresii ai plecat de la CES?
AB: Este un târg foarte mare, imposibil de vizitat în 4 zile. Acolo întâlnești cele mai promițătoare proiecte și în același timp și furnizorii de servicii și hardware cu care îți poți duce la bun sfărșit proiecte proprii.
DCB: Cand va fi lansat pe piață produsul și la ce preț?
AB: Încercam să intrăm pe crowdfunding (Indiegogo sau Kickstarter în aprilie) cu un discount mare pentru cei care vor să susțină proiectul printr-o achiziție în avans. O sa livram primele biciclete din toamnă iar prețul de retail va fi în jur de 2500 de $.
Vreau sa precizez ca în acest proiect, Pegas este partener dar există și o echipă care are experiență în dezvoltarea și finanțarea unor produse inovative pe rețelele de crowdfunding. În principal sunt doi experți – antreprenori in serie in USA : Cosmin Rata și Cosmin Carvaci.
DCB: Unde veți produce bicicleta electrică Xmera? De ce crezi că ar fi potrivită pentru consumatorul autohton?
AB: Încercăm să o producem în România dar nu se adresează preponderent pieței locale. De aceea mergem pe crowdfunding. De obicei acolo sunt clienți din USA, Canada, Marea Britanie, Germania sau Franța.
DCB: De ce e important un astfel de vehicul?
AB: Cea mai importantă caracteristică este opțiunea de a controla bicicleta pe baza undelor cerebrale. A doua este că o poți folosi în mod cardio ca pe o masina de gimnastică.
Bicicleta în sine este foarte utilă, poate transporta 2 pasageri cât și bagaje. Este foarte potrivită pentru transportul urban. De exemplu, poți duce copilul la școală, poate fi utilizată de curierii care livrează mâncare și nu numai.
Xmera este un proiect independent de Pegas dar este unul din parteneri, mai precis producatorul.
Citește și:
Afacere unică în România. Este doar pentru bărbaţi şi poate ajunge şi în oraşul tău
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.