Autoritatea a constatat din nou că este posibil ca această companie aeriană low-cost să se fi angajat în practici comerciale neloiale, autoritatea suspectează că sistemul de rezervări al companiei nu a fost corect din punct de vedere și a ascuns informații privind taxele percepute pentru serviciile sale.
Această nouă lovitură vine după ce joia trecută, compania aeriană low-cost a publicat un al doilea raport trimestrial dezamăgitor, iar sâmbătă a fost amendată cu 770.000 euro de către GVH. Compania nu a avut prea mult timp să își revină după săptămâna trecută, iar GVH bate deja din nou la ușa WizzAir, scrie economx.hu.
În primul trimestru din anul fiscal 2025, profiturile companiei s-au prăbușit cu 98%, deoarece creșterea traficului de pasageri a stagnat, la 1,2 milioane euro, de la 61 milioane euro cu un an înainte.
De asemenea, conducerea și-a redus substanțial previziunile privind profitul anual, pe care le-a stabilit la 350-450 milioane EUR, față de 500-600 milioane EUR anterior.
Acțiunile Wizz Air nu au mai scăzut atât de mult încă din perioada Covid, coborând cu peste 15% într-o singură zi.
În urmă cu câteva zile, autoritatea ungară pentru concurență GVH a reclamat faptul că Wizz Air a ascuns opțiunea la care consumatorii au avut acces pentru a achiziționa separat "servicii suplimentare" în cadrul unora dintre ofertele sale și a făcut comunicări comerciale cu privire la caracteristicile esențiale ale serviciului său de check-in automat, încălcând astfel obligația de due diligence.
Autoritatea de concurență a deschis acum o nouă investigație în domeniul concurenței cu privire la diferite suspiciuni:
- este puțin probabil ca Wizz Air să îndeplinească cerința profesională de due diligence deoarece sistemul său de rezervare nu asigură previzibilitatea și fiabilitatea practicilor sale de informare cu privire la tarifele serviciilor, întrucât tarifele pentru același serviciu pe dispozitive diferite (de exemplu, două telefoane mobile sau mobil și desktop) pot diferi în unele cazuri.
- în plus, în ceea ce privește tarifele pentru servicii afișate pe site-ul și aplicația sa, se presupune că societatea ascunde de consumatori faptul că nu va putea să furnizeze serviciul la prețurile afișate pe parcursul procesului de rezervare.
GVH a subliniat că, în conformitate cu Legea concurenței, perioada cuprinsă între momentul în care unui client i se solicită să furnizeze informațiile necesare pentru clarificarea faptelor și momentul în care clientului i se solicită să facă acest lucru nu se ia în considerare în cadrul termenului de desfășurare a cazului. Această investigație ar putea dura până la șase luni.
Transportul aerian sub lupă autorităților maghiare
Autoritatea de concurență a monitorizat îndeaproape piața internă a transportului aerian din Ungaria în ultimii ani. În octombrie 2022, autoritatea în domeniul concurenței GVH a efectuat o analiză cuprinzătoare pentru a investiga dacă site-urile web ale companiilor aeriene disponibile în Ungaria, inclusiv ale transportatorilor low-cost/discount, și site-urile web populare de comparare a prețurilor biletelor din Ungaria utilizează așa-numitele "dark patterns" în practicile lor de vânzare a biletelor și de publicitate.
Având în vedere numărul tot mai mare de semnale ale consumatorilor și de anomalii de piață legate de problemele operaționale ale pieței traficului aerian, Csaba Balázs Rigó, președintele GVH, a transmis un avertisment managerilor mai multor companii aeriene care operează pe piața maghiară.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.