Wizz Air se confruntă cu o scădere semnificativă a profitului

DCBusiness Team |
Data actualizării: | Data publicării:

Compania aeriană ungară Wizz Air se confruntă cu probleme privind profiturile, într-un an dificil pentru sectorul transportului aerian.  

Wizz Air și-a redus joi previziunile privind profitul anual, după ce a raportat o scădere cu 44% a profitului său operațional din primul trimestru, parțial din cauza legate de motoarele Pratt & Whitney și probleme cu unele contracte unice de închiriere pentru creșterea capacității.

Acțiunile au scăzut cu 15% până ieri, în prima parte a zilei, conform Reuters.

Compania aeriană low-cost, care operează o flotă Airbus, s-a confruntat cu probleme legate de motoarele Pratt & Whitney RTX, 46 dintre avioanele sale urmând să fie reținute la sol pentru inspecții în această vară, ceea ce limitează capacitatea.

Companiile aeriene europene s-au confruntat cu o primă jumătate a anului dificilă din cauza creșterii masive a costurilor și a normalizării cererii clienților după un boom inițial post-pandemic. Air France-KLM, Lufthansa, și Ryanair, toate au raportat rezultate slabe pentru al doilea trimestru.

Directorul general al Wizz Air, Jozsef Varadi, a declarat că firma va trebui să își modereze așteptările.

"Tarifele noastre continuă să se îmbunătățească, dar concurenții noștri le scad pe ale lor și acest lucru ne afectează", a declarat Varadi.

Transportatorul aerian low-cost a prognozat un venit net pentru acest an cuprins între 350 și 450 de milioane de euro, în scădere față de previziunile sale anterioare de 500 și 600 de milioane de euro.

Profitul operațional în primul trimestru al companiei, până la 30 iunie, a fost de 44,6 milioane de euro, față de limita stabilită de analiști de 144,3 milioane de euro într-un sondaj LSEG realizat printre analiști.

Analiștii au subliniat costurile mai mari decât se așteptau și au avertizat că reducerea previziunilor anuale va fi probabil prost primită de investitori.

 

Noile avioane Wizz, o nouă miză

Wizz Air a declarat că cererea a rămas puternică și că încă planifică o creștere substanțială a capacității în anii următori, cu noi avioane Airbus, avioane care îi vor aduce un avantaj pentru flota companiei.

Sectorul aviației s-a confruntat cu întârzieri din partea producătorilor Boeing și Airbus în anii care au urmat pandemiei COVID-19, cu constrângeri generate de Boeing, agravate de preocupările legate de siguranță.

Airbus a avertizat cu privire la noi întârzieri de livrare în luna iunie și a declarat că se confruntă cu dificultăți în lanțul de aprovizionare.

Acțiunile companiilor aeriene din Europa sunt în general în scădere în ultimele șase luni, dar unele au declarat că revenirea la un program de livrări normal ar trebui să ajute.

"Rămânem pe calea de a reveni la creșterea anuală a capacității în 2026, susținută de conducta de livrări Airbus", a declarat Varadi.

El a adăugat că problemele cu motoarele Pratt & Whitney au rămas "imprevizibile", iar contractele de leasing pentru a proteja rutele și capacitatea Wizz Air au condus la o lovitură de cost în acest trimestru și se vor răsfrânge asupra celui de-al doilea trimestru.

În ciuda acestor dificultăți, Asociația Internațională de Transport Aerian și-a majorat previziunile privind profitul industriei aeriene în 2024 și preconizează venituri de 996 de miliarde de dolari - un nivel record și o creștere de 9,7% față de anul precedent, relatează CNBC.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9766
Diferența 0.0004
Zi precendentă 4.9762
USD
Azi 4.7317
Diferența 0.0147
Zi precendentă 4.717
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9766 RON
USD flag1 USD = 4.7317 RON
GBP flag1 GBP = 5.9743 RON
CHF flag1 CHF = 5.3535 RON
AUD flag1 AUD = 3.0801 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3872 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0307 RON
NOK flag1 NOK = 0.4280 RON
SEK flag1 SEK = 0.4288 RON
XAU flag1 XAU = 405.9099 RON
Monede Crypto
1 BTC = 467799.47RON
1 ETH = 15985.72RON
1 LTC = 430.35RON
1 XRP = 6.72RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.59%
6 luni: 5.63%
12 luni: 5.68%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17302.900.63%
BET-BK3221.640.41%
BET-EF929.350.69%
BET-FI60662.120.61%
BET-NG1219.650.92%
BET-TR38161.220.63%
BET-TRN37092.260.63%
BET-XT1485.430.59%
BET-XT-TR3220.460.59%
BET-XT-TRN3136.900.59%
BETAeRO921.78-0.46%
BETPlus2560.280.63%
RTL38306.500.68%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel