Voucherele de vacanță au dus la încasări mai mari cu 160%

DCBusiness Team |
Data publicării:
Se cer iarăși vouchere de vacanță
Se cer iarăși vouchere de vacanță

Încasările din serviciile şi produsele turistice vândute contra vouchere de vacanţă de către Eximtur în primele trei trimestre ale lui 2019 au fost mai mari cu 160% comparativ cu aceeaşi perioadă a lui 2018, depăşind valoarea încasată cu acest instrument de plată pe parcursul întregului an precedent, a anunţat, joi, compania de călătorii.

În primele nouă luni ale acestui an, Eximtur a deservit 286.000 de clienţi, dintre care 160.000 pentru sejururi în România, 40.000 pentru sejururi externe şi 86.000 pentru servicii business travel.

În România, vânzările pentru destinaţiile balneo-montane au crescut cu 60% comparativ cu acelaşi interval al anului trecut, iar numărul de turişti a fost de 82.000.

"Turiştii au optat pentru unităţi balneare care oferă masă în sistem bufet suedez, acces inclus la piscine/centre spa, dar şi pentru unităţi de cazare din zona de munte, turismul de relaxare într-un cadru natural montan fiind la mare cerere. Unităţile noi sau renovate la standarde înalte care au apărut în staţiuni cum ar fi Băile Herculane, Poiana Braşov, Băile Felix sau Covasna au stârnit mare interes în rândul turiştilor", susţin reprezentaţii companiei.

În ceea ce priveşte litoralul Mării Negre şi sejururile în oraşe din România, compania Eximtur a deservit în anul 2019 un număr de 78.000 de călători, iar vânzările au crescut cu 18% faţă de anul precedent.

Ce se întâmplă cu recuperarea voucherelor de vacanță

Potrivit sursei citate, vânzările pentru sejururi în oraşele turistice au crescut cu 59%, îndeosebi pentru Braşov, Sibiu, Sighişoara, Cluj-Napoca, Oradea, Iaşi, Sighetu Marmaţiei, Timişoara. Cea mai mare creştere a fost înregistrată pentru Oradea, susţinută de investiţiile municipalităţii în infrastructura turistică a oraşului şi de apropierea de Băile Felix.

Creşteri importante au fost şi pentru Constanţa, apropierea de Mamaia, plajele proprii, evenimentele din oraş şi preţurile accesibile fiind principalele motive.

"Având şi suportul voucherelor de vacanţă, turiştii români aleg să călătorească de mai multe ori pe an în sejururi interne, chiar dacă sunt mai scurte. Vor să viziteze oraşele ţării, obiectivele turistice din zonă, solicită excursii opţionale în împrejurimile oraşelor. Constatăm o revigorare a acestui segment, o creştere a turismului 'City break în România'", a menţionat Lucia Nora Morariu, preşedintele companiei.

Pentru iarna 2019 - 2020, în oferta companiei se mai găsesc încă disponibilităţi pentru Crăciun şi Revelion în România, turiştii având posibilitatea să aleagă pachete variate, de la sejururi la pensiuni clasificate până la hoteluri de 4 stele, în întreaga ţară, în staţiuni balneare, montane, pensiuni, dar şi în unităţi de cazare dotate cu centre spa de pe litoralul Mării Negre sau în oraşe turistice.

Reprezentanţii companiei anunţă că în această perioadă se lansează şi ofertele pentru vacanţe tip "Înscrieri Timpurii", atât pentru Litoral 2020, cât şi pentru destinaţiile interne din întreaga ţară, care presupun reduceri importante pentru plata din timp a serviciilor.

În privinţa destinaţiilor externe, compania a deservit în primele nouă luni ale anului peste 33.000 de turişti care au călătorit pe destinaţii externe. În topul destinaţiilor se situează în continuare Turcia, urmată de Grecia şi Bulgaria, ţări preferate de români datorită preţurilor accesibile, opţiunii all inclusive, dar şi distanţelor rezonabile faţă de ţara noastră. O creştere vizibilă s-a înregistrat la sejururile în Egipt, de plus 30%.

În ceea ce priveşte solicitările de vacanţe în afara graniţelor ţării pe perioada iernii, Târgurile de Crăciun din marile capitale ale Europei sunt foarte accesate de români, Viena situându-se în top.

"Foarte căutate sunt şi destinaţiile exotice Tanzania si Thailanda, iar pentru Crăciun şi Revelion cele mai multe pachete s-au vândut până în prezent pentru Austria şi Egipt. Interes major arată turiştii şi pentru sejururile la schi în Bulgaria şi Austria", spun reprezentanţii companiei.

Programele tip Early Booking pentru destinaţii externe au fost, de asemenea, lansate în vânzare şi presupun reduceri de 30-40% pentru rezervările care se fac până la finele anului. Principalele produse turistice solicitate sunt pachetele charter pentru Egipt, Turcia, Grecia.

Pe partea de business travel şi organizare de evenimente, divizia de specialitate a generat 50% din totalul vânzărilor companiei în primele trei trimestre din 2019. Divizia şi-a extins în această perioadă portofoliul de clienţi corporate prin încheierea a peste 35 de contracte noi, deservind în total un număr de 86.000 de călători. SUA, Germania, Franţa, Marea Britanie şi Olanda au fost în top 5 al destinaţiilor externe de business travel, în timp ce pentru organizarea evenimentelor de tip incentive clienţii au ales destinaţii precum Mexic, Republica Dominicană, Elveţia.

Eximtur a fost înfiinţată în 1993 şi deţine în prezent 22 de agenţii proprii sau francizate, în 16 oraşe din România. Eximtur are încheiate încă de la începutul anului poliţe de asigurare obligatorii în valoare de 2.500.000 euro. Eximtur este singura companie din România afiliată la reţeaua globală de travel management - Uniglobe Travel International.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9764
Diferența -0.0001
Zi precendentă 4.9765
USD
Azi 4.7176
Diferența 0.0119
Zi precendentă 4.7057
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9764 RON
USD flag1 USD = 4.7176 RON
GBP flag1 GBP = 5.9544 RON
CHF flag1 CHF = 5.3172 RON
AUD flag1 AUD = 3.0468 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.3484 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0304 RON
NOK flag1 NOK = 0.4249 RON
SEK flag1 SEK = 0.4287 RON
XAU flag1 XAU = 393.2836 RON
Monede Crypto
1 BTC = 427493.11RON
1 ETH = 15029.52RON
1 LTC = 422.18RON
1 XRP = 5.31RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.58%
6 luni: 5.62%
12 luni: 5.66%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17423.52-1.22%
BET-BK3252.40-1.36%
BET-EF935.91-1.00%
BET-FI60672.53-0.32%
BET-NG1224.51-1.16%
BET-TR38427.26-1.22%
BET-TRN37350.85-1.22%
BET-XT1494.80-1.12%
BET-XT-TR3240.77-1.12%
BET-XT-TRN3156.69-1.12%
BETAeRO934.89-1.56%
BETPlus2578.32-1.18%
RTL38548.80-1.25%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel