Ministrul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Marcel Boloş, a venit cu lămuriri pentru românii care ar trebui să se numere printre beneficiarii voucherelor sociale dar încă nu au primit cardurile sau nu li s-au virat banii. Ministrul Boloş dă asigurări că aceştia nu au pierdut sumele care li se cuveneau şi că le vor primi retroactiv.
"Pot să existe astfel de situaţii în care fie nu a fost trecut pe borderoul de predare-primire între poştă şi Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, fie nu figurează pe lista de beneficiari, fie a depăşit limita de venit pe care o are beneficiarul şi mai realizează un venit care este înregistrat la ANAF. Avem situaţiile acestea care tot timpul sunt puse în discuţie, în spaţiul public, în telefoanele pe care le primim la minister. Eu cred că caz cu caz se pot rezolva.
Pot să-i asigur pe toţi că, dacă cineva nu a fost cuprins pe lista de beneficiari sau s-a întâmplat această inadvertenţă cu Poşta Română, pot să îi asigur că, dacă au dreptul la aceste vouchere sociale, vor primi retroactiv banii. Întârzierile nu pot să existe decât cauzate de aceste lucruri. Întâlnirile noastre cu Poşta Română, cu emitenţii de carduri le avem aproape săptămânal, nu cunosc aceste detalii. Următoarea tranşă are loc, plata, în ultima săptămână din luna octombrie, avem banii necesari, nu există probleme şi vom alimenta cardurile pentru tranşa a treia", a declarat Marcel Boloş.
Cine sunt beneficiarii
a) Pensionarii din sistemul public de pensii, pensionarii aflați în evidența caselor de pensii sectoriale și beneficiarii de drepturi prevăzute de legi cu caracter special, plătite de casele teritoriale de pensii/casele de pensii sectoriale, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
b) Persoanele încadrate în grad de handicap grav, accentuat sau mediu, ale căror venituri nete lunare proprii sunt mai mici sau egale cu 1.500 lei;
c) Familiile cu cel puțin 2 copii în întreținere, ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
d) Familiile monoparentale ale căror venituri nete lunare pe membru de familie sunt mai mici sau egale cu 600 lei;
e) Familiile care au stabilit dreptul la ajutorul social în condițiile Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificările și completările ulterioare;
f) Persoanele fără adăpost, așa cum acestea sunt reglementate potrivit prevederilor legale în vigoare.
Instrucţiuni pentru folosirea cardurilor
Cardurile vor fi însoțite de scrisori care conțin instrucțiuni de utilizare (inclusiv codul PIN), detalii despre operatorii economici parteneri și un număr de telefon pentru cazurile în care întâmpinați probleme.
Emitenților de carduri le-au fost alocate județele astfel:
Sodexo: Bihor, Bistrița Năsăud, Caraș-Severin, Cluj, Maramureș, Satu Mare, Sălaj, Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș, Sibiu, Arad, Călărași, Hunedoara, TimișUP Romania: Brăila, Buzău, Constanța, Galați, Tulcea, Vrancea, București, Ilfov, Dolj, Gorj, Mehedinți, Olt, VâlceaEdenred: Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava, Vaslui, Argeș, Călărași, Dâmbovița, Giurgiu, Ialomița, Prahova, Teleorman
Numerele de telefon oficiale la care puteți suna în cazul în care întâmpinați probleme în utilizarea cardurilor sunt următoarele:
Edenred: 021 301 33 03
Sodexo: 021 204 46 64
UP România: 0374 66 22 73
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.