Românii cu venituri reduse au primit, şi anul aceasta, câte 250 de lei o dată la două luni. În total, până acum au fost acordate cinci tranşe de bani, urmând să fie virată şi cea de-a şasea tranşă, ultima din acest an.
Concret, cardurile au fost încărcate în lunile februarie, aprilie, iunie, august şi octombrie. Ultima tranşă va fi încărcată în decembrie. De regulă, fondurile ajung la români în prima parte a lunii, până în data de 20. Întrucât decembrie este o lună specială iar românii îşi fac cumpărăturile pentru masa de Crăciun, Guvernul ar putea decide ca banii să fie încărcaţi chiar cu câteva zile mai devreme. Vom anunţa în timp util dacă se va lua această decizie.
O altă noutate pentru cei care beneficiază de program este că, din octombrie, după recalcularea pensiilor, a fost ridicat şi plafonul veniturilor, de la 2.000 la 2.210 lei.
Informaţii utile:
Ce să faceţi dacă nu aţi primit cardul sau dacă l-aţi primit şi nu a fost încărcat
Sunt eligibil, dar nu am primit cardul
Sunt persoane care nu au intrat în posesia cardului pentru că la momentul distribuirii nu se aflau la domiciliu. Poșta Română încearcă distribuirea de două ori pentru fiecare beneficiar. Dacă vă aflați în această situație, primul pas este să verificați la cel mai apropiat oficiu poștal. Dacă nu găsiți cardul acolo, sunați la 031.9268.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale actualizează lunar, înainte de fiecare alimentare a tichetului social pe suport electronic pentru produse alimentare și mese calde, listele cu beneficiari, pentru a verifica eventuale modificări intervenite față de listele anterioare. Pentru beneficiarii nou introduși în program se eliberează noi suporturi electronice.
Așadar, dacă ați devenit eligibil pe parcursul programului, veți fi adăugați pe aceste liste. Pentru a vă asigura că nu sunteți omis, vă puteți adresa Casei Teritoriale de Pensii – respectiv Agenției Județene pentru Plăți și Inspecție Socială – din județul de reședință. Verificarea condițiilor de venit pentru beneficiarii se face exclusiv de către Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), iar MIPE nu are autoritatea să adauge sau să elimine beneficiari din liste.
Am primit cardul, dar nu este încărcat
Sunt câteva situații în care, din motive tehnice, confirmarea distribuirii cardului către fiecare beneficiar se efectuează cu întârziere. MIPE nu poate efectua plata până nu primește această confirmare de la C.N. Poșta Română. Dacă aveți card și nu este încărcat, sunați la 031.9268.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.