"Începând de astăzi, 15.04.2032, aeronavele MiG-21 LanceR din dotarea Forțelor Aeriene Române au fost suspendate de la activitățile de zbor. Decizia de astăzi nu reprezintă scoaterea definitivă din serviciu a aeronavelor MiG 21 LanceR, ci o suspendare temporară a zborurilor acestor aeronave, până la finalizarea unui proces amplu de analiză și evaluare care a început deja.Decizia șefului Statului Major al Apărării reprezintă o măsură prudentă, luată în primul rând pentru siguranța personalului aeronautic. Din păcate, vechimea foarte mare a acestor aeronave își spune cuvântul și am fost cu toții martori, în ultimii ani, ai unor incidente cu urmări foarte grave. Am pierdut piloți de elită, au rămas familii îndoliate, de aceea este absolut firesc să fim concentrați pe siguranța exploatării aeronavelor militare.
Nu spunem că MiG-urile 21 LanceR sunt nesigure pentru zbor, ele nu au decolat niciodată decât după ce s-a constatat îndeplinirea tuturor parametrilor tehnici. Dar este absolut de înțeles că, la atât de mulți ani de când sunt în serviciu, frecvența incidentelor de zbor a crescut. Nu ne putem permite să riscăm viața acestor oameni și suntem obligați să căutăm cele mai bune soluții.
O analiză complexă este în plină desfășurare și în urma acesteia vom putea să vedem dacă există soluții de continuare a exploatării MiG-urilor, iar dacă mai sunt – trebuie să vedem în ce condiții, până când, cu ce resurse. Evident, prioritatea mea și a conducerii Ministerului Apărării Naționale este viața oamenilor și asigurarea unei perspective corecte pentru personalul aeronautic care încadrează funcții la escadrilele de MiG 21 Lancer, atât piloți, cât și personal tehnic. De asemenea, ne-am consultat și cu partenerii și aliații care contribuie cu aeronave la executarea misiunilor de poliție aeriană extinsă în spațiul aerian al României și care pot suplimenta capabilitățile aeriene în această perioadă", transmite ministrul Apărării.
Când se va lua o decizie definitivă
"Precizez că scoaterea definitivă din serviciu sau continuarea exploatării acestui tip de aeronave vor fi decise doar după finalizarea acestei ample analize. Nu pot estima când va fi posibil să luăm această decizie, dar, așa cum spuneam, o vom lua având în minte viața oamenilor noștri și asigurarea securității spațiului aerian național.
Așa cum am anunțat și în comunicatul de presă, am accelerat procesul de achiziție pentru următoarele 32 de aeronave F-16, din Norvegia. Legea de aprobare a achiziției este gata, proiectul este în avizare și va fi trimis în câteva zile către Parlament.
Menționez că România a exprimat ferm opțiunea pentru dotarea Forțelor Aeriene cu aeronave de generația a V-a, respectiv F-35. Cele trei escadrile de F-16, cea aflată deja în stare operațională la Borcea și cele două care vor fi constituite cu aeronavele din Norvegia constituie o capabilitate de tranziție către F-35, de maximum 10 ani", precizează Vasile Dîncu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.