Volvo Cars întoarce spatele constructorilor europeni de automobile

Mara Ivan |
Data publicării:
Are motivele ei
Are motivele ei

Volvo Cars a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), citând diferenţele dintre obiectivul său de a ajunge la emisii zero şi strategia grupului de lobby al industriei auto europene, transmite Reuters.

Producătorul auto suedez s-a angajat ca până în 2030 întreaga sa gamă de maşini să fie complet electrică, depăşind obiectivele UE.

În încercarea de a reduce emisiile poluante cu 55% până în 2030, comparativ cu nivelul din 1990, Comisia Europeană a propus reducerea cu 100% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2035. Aceasta ar însemna, practic, că începând din 2035 va fi imposibilă comercializarea autoturismelor echipate cu motoare pe ardere internă.

Volvo a susţinut trecerea la un transport cu emisii zero, dar după ce Parlamentul European a votat în iunie în favoarea termenului limită 2035, ACEA a anunţat că "orice reglementări pe termen lung care depăşesc acest deceniu sunt premature, în acest stadiu preliminar".

Într-un comunicat, Volvo a precizat: "am ajuns la concluzia că ambiţiile şi strategia de sustenabilitate a Volvo Cars nu sunt pe deplin aliniate cu poziţia ACEA şi modul de lucru în acest stadiu. Prin urmare, credem că este mai bine să mergem deocamdată pe căi diferite".

Şi Stellantis a anunţat că va părăsi până la finalul lui 2022 Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile, ca parte a noii sale abordări cu privire la soluţionarea problemelor şi provocările în ceea ce priveşte mobilitatea viitoare, inclusiv îndepărtarea de activitatea tradiţională de lobby.

Al patrulea producător auto mondial a informat luna trecută că a lansat aşa numitul "Forum al libertăţii de mobilitate", un spaţiu mai direct, public, pentru diversele entităţi implicate în probleme de mobilitate. Iniţial, forumul era planificat pentru începutul lui 2023, a precizat Stellantis.

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile este principalul grup de lobby al industriei auto de la crearea sa, în 1991, unificând 16 producători majori europeni de maşini, camioane, autobuze şi şi vehicule comerciale. 

Citește și Volvo investește 1,2 miliarde € în Slovacia pentru o nouă uzină

Uzina care se construiește la Kosice va avea o capacitate de 250.000 de unități și va fi inaugurată în 2026. Volvo Cars va investi 1,2 miliarde de euro pentru a construi o nouă uzină de producție în Kosice, Slovacia, capabilă să producă 250.000 de vehicule electrice pe an, a anunțat vineri producătorul auto.

Volvo își propune să devină o marcă exclusiv electrică până în anul 2030, iar pentru a atinge acest obiectiv a declarat că ar trebui să construiască încă o fabrică în Europa. Construcția fabricii din Kosice va începe anul viitor. Producția în serie a viitoarei generații de vehicule electrice Volvo este programată să înceapă în 2026, a mai precizat compania suedeză.

"Extinderea în Europa, cea mai mare regiune de vânzări a noastră, este crucială pentru trecerea noastră la electrificare și pentru creșterea continuă", a declarat Jim Rowan, CEO-ul Volvo, în comunicat. Prima fabrică nouă a Volvo în Europa în aproape 60 de ani va fi a treia din regiune, alăturându-se fabricilor din Torslanda, Suedia, și Ghent, Belgia, care au o capacitate anuală combinată de 600.000 de vehicule.

Bjorn Annwall, membru al consiliului executiv al Volvo, a declarat anul trecut că, pentru ca producătorul auto să depășească obiectivul de a vinde 1,2 milioane de vehicule anual în 2025, va trebui să mai construiască încă o fabrică.

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 472367.27RON
1 ETH = 15849.77RON
1 LTC = 435.69RON
1 XRP = 6.99RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt2
YesMy - smt4.5.3
pixel