Volkswagen transformă uzina de la Wolfsburg pentru producția de mașini electrice

Oana Pavelescu |
Data actualizării: | Data publicării:
Volkswagen
Volkswagen

Volkswagen investește aproape o jumătate de miliard de euro în producția de mașini electrice la principala sa uzină din Wolfsburg! Într-o primă etapă, aproximativ 460 de milioane de euro vor fi investite în conversie până în 2025

Fabrica este pregătită pentru un surplus de producție de ID.3. Modelul construit anterior la Zwickau, va fi prima mașină electrică pentru uzina principală din Wolfsburg. Un alt SUV compact complet electric este planificat să fie produs în următoarea etapă. Potrivit persoanelor din interior, este vorba despre un omolog electric al lui VW Tiguan.

Șeful companiei, Thomas Schäfer, a justificat acest pas în cadrul unei întâlniri de lucru din Wolfsburg spunând că: "Prin aceste decizii și investiții puternice, dorim să consolidăm și mai mult competitivitatea uzinei și să oferim forței de muncă perspective concrete pe termen lung".

Volkswagen AG își va moderniza principala fabrică din Germania pentru a produce alte două mașini electrice, în timp ce cel mai mare producător auto din Europa încearcă să revină pe drumul cel bun în ceea ce privește producția de automobile electrice.

VW va asambla o versiune reînnoită a hatchback-ului ID.3 la uzina sa din Wolfsburg începând de anul viitor și un nou vehicul utilitar sport electric undeva după sfârșitul anului 2025. Decizia de a produce încă două modele electrice la această unitate pune sub semnul întrebării un plan anterior pentru o nouă fabrică de vehicule electrice în valoare de 2 miliarde de euro pe care ar fi trebuit să o  ridice în apropiere.

Directorul executiv Oliver Blume se află sub presiune pentru a schimba direcția în ceea ce privește promovarea EV a VW, care a fost afectată de discordie internă și de erori de software care au întârziat lansarea unor modele cheie Audi și Porsche. Blume a reevaluat unele dintre strategiile stabilite de predecesorul său Herbert Diess, care a impulsionat proiecte cu o viteză ambițioasă și a trecut peste luptele interne în încercarea de a ajunge din urmă Tesla Inc.

Rezolvarea problemelor de software se numără printre cele mai urgente sarcini ale lui Blume de când a preluat conducerea în septembrie. Directorul general intenționează să amâne cu cel puțin doi ani proiectul cheie al mașinii electrice Trinity din cauza întârzierilor în rezolvaera problemelor de soft, scria Bloomberg luna trecută. Rămâne neclar dacă VW va merge până la capăt cu planurile de construire a noii fabrici de vehicule electrice din Wolfsburg, a cărei construcție ar fi trebuit să înceapă anul viitor. VW cheltuiește 460 de milioane de euro până la începutul anului 2025 pentru retehnologizarea uzinei sale existente din oraș.

Industria auto în general se află în mijlocul unei tranziții dificile. VW, BMW AG și Mercedes-Benz AG investesc peste 100 de miliarde de euro în extinderea unei infrastructuri complet noi de platforme de asamblare, fabrici de baterii și software pentru a livra o nouă generație de vehicule electrice. Se speră că acestea vor fi lider în ceea ce privește autonomia de rulare, precum și ofertele digitale.

Blume intenționează să prezinte consiliului de supraveghere, la 15 decembrie, o actualizare a situației privind planurile sale pentru o lansare mai realistă a software-ului, au declarat persoane familiare cu discuțiile pe aceste teme. Viteza cu care unitatea Cariad a VW poate dezvolta diferite platforme software va determina ce EV-uri pot fi construite în ce fabrici, au spus persoanele, care au cerut să nu fie numite pentru că discuțiile sunt private.

"Birocrația și complexitatea Volkswagen este în mod clar un mare obstacol pentru o bună execuție", a declarat Patrick Hummel, analist la UBS. "Ei trebuie să revizuiască ceea ce este realist pentru ei - în caz contrar, vor merge cu o strategie prea încrezătoare într-o perioadă cu risc ridicat și foarte incertă".

Citește și:

Uzina Toyota din Sankt Petersburg se închide

Uzina Toyota din orașul rusesc Sankt Petersburg se închide.

Unul dintre principalele motive este refuzul statului de a cumpăra activele companiei japoneze Toyota. Acest lucru a fost raportat de serviciul de presă al Ministerului Industriei și Comerțului.

"În parte, Ministerului Industriei și Comerțului informează că, după oprirea producției, uzina se află într-o procedură de conservare, însă, împreună cu autoritățile locale din Sankt Petersburg, se elaborează posibile opțiuni pentru dezvoltarea locului de producție”, spun oficialii care au mai informat că Ministerul Industriei și Comerțului din Federația Rusă nu intenționează să achiziționeze uzina.

Anterior, șeful Ministerului Industriei și Comerțului, Denis Manturov, a anunțat că nu există discuții cu privire la achiziționarea întreprinderii cu o companie japoneză.

Anterior, Rusia a devenit proprietarul activelor celui de-al doilea brand japonez - Nissan, care a preluat producția și cercetarea de la Nissan în Sankt Petersburg, precum și un centru de vânzări și marketing la Moscova.

Toyota Motor Corp. a decis să înceteze definitiv producția de autovehicule la singura sa uzină auto din Rusia spre sfârșitul lunii septembrie a.c., o măsură rară pentru o companie care încă mai produce în locații din Japonia care datează de la înființarea sa în anii 1930.

Constructorul auto a suspendat operațiunile la uzina sa din Sankt Petersburg în luna martie, împreună cu colegii săi, inclusiv Nissan Motor Co. și Honda Motor Co. La momentul respectiv, Toyota și-a păstrat forța de muncă și a menținut instalația pregătită pentru a relua producția dacă circumstanțele ar permite acest lucru, notează Bloomberg. Citește mai mult AICI

Google News icon  Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News

Ţi s-a părut interesant acest articol?

Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.

Articole Recomandate

Get it on App Store Get it on Google Play

Calculator schimb valutar

EUR
Azi 4.9759
Diferența -0.0007
Zi precendentă 4.9766
USD
Azi 4.7742
Diferența 0.0425
Zi precendentă 4.7317
Schimb
in
EUR flag1 EUR = 4.9759 RON
USD flag1 USD = 4.7742 RON
GBP flag1 GBP = 5.9774 RON
CHF flag1 CHF = 5.3721 RON
AUD flag1 AUD = 3.1018 RON
DKK flag1 DKK = 0.6672 RON
CAD flag1 CAD = 3.4124 RON
HUF flag1 HUF = 0.0121 RON
JPY flag1 JPY = 0.0309 RON
NOK flag1 NOK = 0.4302 RON
SEK flag1 SEK = 0.4306 RON
XAU flag1 XAU = 415.3204 RON
Monede Crypto
1 BTC = 475326.80RON
1 ETH = 15719.58RON
1 LTC = 430.59RON
1 XRP = 6.78RON
Indicatori financiari
IRCC:
3 luni: 5.99% p.a.
ROBOR:
3 luni: 5.75%
6 luni: 5.79%
12 luni: 5.83%
EURIBOR:
3 luni: -0.4770 %
6 luni: -0.3880 %
12 luni: -0.1270 %
Indici bursieri | Sursa: BVB
IndiceUltima valoareVariatie
BET17134.54-0.97%
BET-BK3177.98-1.36%
BET-EF923.66-0.61%
BET-FI60622.56-0.07%
BET-NG1213.18-0.53%
BET-TR37787.26-0.98%
BET-TRN36728.98-0.98%
BET-XT1471.96-0.91%
BET-XT-TR3191.04-0.91%
BET-XT-TRN3108.26-0.91%
BETAeRO910.86-1.18%
BETPlus2535.89-0.95%
RTL38053.05-0.66%

Opinii

Dumitru Chisăliță, președintele AEI
Profesorul Mircea Coșea / Foto: Crișan Andreescu

Donald Trump revine. Mircea Coşea: Ce se schimbă pentru România și economia europeană?

Donald Trump a fost ales din nou președinte în...

Adrian Negrescu, analist economic

POLITICA DE CONFIDENȚIALITATE | POLITICA COOKIES |

Copyright 2024 - Toate drepturile rezervate.
Informațiile BVB sunt destinate exclusiv pentru folosința individuală a utilizatorului final și nu pentru a fi redistribuite, revândute sau folosite în scop comercial.
cloudnxt3
NoMy - smt4.5.3
pixel