Grupul auto german Volkswagen s-a alăturat vineri altor companii în decizia de a-şi suspenda publicitatea pe Twitter după ce această reţea de socializare a fost cumpărată de miliardarul Elon Musk, relatează agenţiile DPA şi EFE.
Motivul invocat de Volkswagen este anunţul Twitter că reţeaua de socializare îşi va revizui orientările referitoare la activitatea de publicitate. Prin urmare, grupul Volkswagen le-a cerut mărcilor sale, pintre care se numără Volkswagen, Audi, Porsche, Seat, Cupra şi Skoda să-şi întrerupă până la ''noi ordine'' activităţile publicitare pe Twitter.
Compania General Motors (GM) a transmis joi că îşi întrerupe publicitatea pe Twitter, până când se va clarifica ''direcţia'' în care merge această platformă sub noua conducere a lui Musk. Compania agroalimentară General Mills şi-a suspendat de asemenea publicitatea pe Twitter.
Elon Musk a promis că va favoriza libertatea de exprimare în detrimentul a ceea ce el consideră a fi politicile excesive de moderare a conţinuturilor practicate de reţeaua de socializare, acuzată până în prezent că a cenzurat astfel opinii conservatoare, inclusiv prin suspendarea contului fostului preşedinte republican american Donald Trump.
Totuşi, pentru a-şi asigura furnizorii de publicitate, ce asigură veniturile Twitter, noul proprietar al reţelei de socializare a promis că această platformă va avea un ''consiliu de moderare a conţinuturilor''.
Guvernul german a anunţat săptămâna trecută că va examina dacă mai doreşte să-şi menţină prezenţa pe Twitter.
Vezi şi: Twitter ar urma să concedieze jumătate dintre angajaţi, la nivel global
Compania Twitter şi-a anunţat angajaţii că începând de vineri, vor afla dacă îşi vor păstra locurile de muncă. Un email transmis angajaţilor avertizează că gigantul de media sociale trebuie să treacă prin "procesul dificil al reducerii forţei sale de muncă, la nivel global".
Twitter întâmpină dificultăţi în realizarea profiturilor, iar o modalitate de a soluţiona această problemă este prin reducerea numărului de salarii. Există speculaţii conform cărora aproape jumătate dintre cei 8.000 de angajaţi ai Twitter ar putea fi concediaţi. Accesul la sediile Twitter a fost limitat, pentru a garanta "securitatea sistemelor companiei şi ale datelor", transmite Rador.
Elon Musk anunţă un abonament lunar de 8 dolari pe Twitter pentru conturile verificate
Noul proprietar al Twitter Elon Musk a anunţat marţi într-un mesaj pe platformă viitoarea lansare a unui abonament de 8 dolari pe lună pentru utilizatorii care vor să-şi certifice autenticitatea contului şi să fie mai puţini expuşi la publicitate, relatează AFP. În prezent, doar unele profiluri pot solicita "badge-ul" albastru, bifa care semnalează autenticitatea contului, mai ales guvernele, companiile, personalităţile politice, culturale sau sportive, şi o pot pierde dacă nu respectă regulile platformei.
Musk a mai indicat că abonaţii vor avea şi alte avantaje - ca afişarea prioritară a mesajelor, postarea de mesaje video şi audio mai lungi şi expunerea la "de două ori mai puţină publicitate". Preţul abonamentului urmează a fi ajustat în funcţie de ţară.
Elon Musk a insistat de la bun început că schimbările preconizate urmăresc să susţină funcţionarea Twitter ca "loc public" esenţial pentru democraţie şi să "ajute omenirea", rentabilitatea nefiind o prioritate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.