După cum relatează publicația germană Automobilwoche, modelele producătorului din Wolfsburg sunt în medie cu 4,4% mai scumpe.
Afectate se scumpiri vor fi micul Polo , compactaul Golf (inclusiv break Variant), Passat Variant și nobilul descendent Arteon Shooting Brake și modelele SUV Taigo, T-Cross, T-Roc, T-Roc Cabrio și Tiguan .
Volkswagen invocă drept motiv creșteri semnificative ale costurilor în ceea ce privește achiziția de materii prime, energie și sisteme.
Noile prețuri se vor aplica începând cu 23 februarie.
Prețurile cresc cu până la 2.000 de euro
Proporțional, Volkswagen Polo ar trebui să fie mai scump cu 950 de euro, urmând să coste în viitor cel puțin 20.830 de euro. Clienții care preferă modelul Golf trebuie să plătească cu 1.585 de euro mai mult, bestsellerul va fi disponibil de la 31.145 de euro.
Cel mai mare preț îl va avea breakul Arteon Shooting Brake lifestyle, care costă cu 1.985 de euro mai mult ceea ce înseamnă că de la 23 februarie acesta va costa 42.270 de euro. Clienții T-Roc vor trebuie să plătească cu 1.455 de euro mai mult, preșul acestei mașini ajungând la cel puțin 25.800 de euro.
Majorarea prețurilor vine într-un moment nepotrivit pentru retaileri. Cererea este oricum scăzută în prezent și, în consecință, vânzările sunt în scădere iar prețurile mai mari sunt susceptibile să îngreuneze și mai mult vânzările.
Citește și:
Vânzările Volkswagen au scăzut în 2022 la cel mai redus nivel din ultimii 11 ani. Care este cauza
Numărul autovehiculelor livrate de grupul german Volkswagen AG a scăzut în 2022 pentru al treilea an consecutiv, în condiţiile în care criza semiconductorilor a afectat producţia şi a dus livrările grupului la cel mai redus nivel din ultimii 11 ani, transmite Bloomberg.
Grupul Volkswagen a informat joi că anul trecut a livrat 8,3 milioane de vehicule, cu 7% mai puţine decât în 2021, dar cu toate acestea a reuşit să îşi menţină poziţia de cel mai mare producător european de vehicule electrice, graţie creşterii cu 26% a vânzărilor de automobile complet electrice. De asemenea, Volkswagen a informat că în ultimele trei luni ale anului trecut, livrările sale au crescut cu 14,3%.
"Asta ne dă încredere cu privire la 2023, în pofida înrăutăţirii condiţiilor macroeconomice şi a continuării problemelor de aprovizionare. Acestea din urmă sunt aşteptate să se îmbunătăţească treptat pe parcursul anului", a spus directorul de vânzări de la Volkswagen, Hildegard Wortmann.
Anul trecut, Volkswagen a livrat clienţilor 572.100 de automobile complet electrice, în creştere cu 26% comparativ cu 2021. În aceste condiţii, ponderea vehiculelor electrice pe baterie în vânzările totale ale grupului Volkswagen a ajuns la 6,9%, de la 5,1% în 2021, ratând totuşi propria ţintă fixată de VW, privind o cotă cuprinsă între 7% şi 8%. Printre cele mai bine vândute modele electrice au fost VW ID.4 şi Audi e-tron. Citește mai mult AICI
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.