Publicitate
În cea de-a patra rundă de discuții, programată să înceapă luni, conflictul devine tot mai acerb, în contextul în care cel mai mare producător auto din Europa caută modalități de a reduce drastic costurile în Germania pentru a face față concurenței din partea rivalilor asiatici mai ieftini, care și-au făcut intrarea pe piața sa de bază.
Criza VW afectează Germania într-un moment de incertitudine și tulburări politice interne, dar și pe fondul unei agitații mai ample în rândul producătorilor auto din regiune. Cancelarul Olaf Scholz, care se confruntă cu scăderi în sondaje înaintea unor alegeri anticipate, a avertizat Volkswagen, în weekend, să evite închiderea fabricilor.
Negocierile sunt programate să înceapă la ora 12:30 (11:30 GMT), în timp ce angajații vor organiza greve de patru ore în nouă dintre fabricile germane ale VW, a doua rundă de proteste într-o săptămână, dublu față de durata grevelor anterioare de două ore.
Înainte de debutul discuțiilor, liderii sindicali au amenințat cu intensificarea grevelor dacă Volkswagen nu va face concesii, dar au lăsat deschisă posibilitatea unei soluții până de Crăciun.
„Este momentul ca managementul să facă un pas în față,” a declarat Thorsten Groeger, negociatorul-șef al IG Metall, la o reuniune din Wolfsburg, sediul central al companiei.
„Așteptarea noastră este ca VW să renunțe la pozițiile sale maxime și să se apropie de cerințele noastre. Încrederea a fost distrusă... angajații sunt foarte furioși. Brandul VW riscă să fie afectat de comportamentul conducerii, iar prețul acțiunilor a fost dus la fundul sacului. Aceasta este responsabilitatea conducerii.”
Sindicatele, care resping categoric orice reducere a salariilor sau închiderea fabricilor, avertizează că presiunea ar putea crește prin organizarea de greve de 24 de ore sau chiar pe termen nedeterminat.
„Poate astfel Consiliul de Administrație al VW va reveni la realitate. Altfel, vom continua să strângem șuruburile,” a transmis sindicatul IG Metall într-un mesaj distribuit angajaților vineri, adăugând: „Dar atunci va deveni cu adevărat, cu adevărat neplăcut.”
Volkswagen susține că reducerea capacității și a costurilor salariale este necesară, deoarece cererea pentru automobile în Europa a scăzut, iar costurile din Germania fac imposibilă concurarea cu noii rivali.
Negociatorul-șef al VW, Arne Meiswinkel, a declarat că sindicatele și managementul trebuie să găsească alternative pentru viitorul fabricilor din Germania, după ce compania a respins o propunere a sindicatelor, considerând-o nesustenabilă.
„Continuăm să avem nevoie de reducerea costurilor și a supracapacității,” a spus Meiswinkel.
CEO-ul Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a apărat săptămâna trecută deciziile companiei, argumentând că acestea sunt necesare într-un mediu în schimbare rapidă, și a afirmat că managementul nu poate opera „într-o lume imaginară.”
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.