Volkswagen intenţionează să facă o investiţie masivă în societatea sa mixtă din China pe segmentul de software, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
Un anunţ oficial este aşteptat săptămâna viitoare, iar investiţia depăşeşte un miliard de euro (990,60 milioane de dolari), susţin sursele.
Reprezentanţii grupului Volkswagen nu au dorit să comenteze informaţia.
Cel mai mare producător auto european aşteaptă rezultatele alegerilor care vor avea loc duminică în landul Saxonia Inferioară, al doilea mare acţionar al Volkswagen, înainte de a face anunţul oficial, au precizat sursele.
Volkswagen, care obţine aproximativ 40% din vânzări şi jumătate din profiturile sale în China, are deja activităţi de cercetare - dezvoltare (R&D) în statul asiatic, văzut ca o piaţă mai dezvoltată în domeniul inovaţiilor digitale decât Europa sau statele Unite.
Volkswagen are numeroase societăţi mixte în China, deţine o participaţie de 75% în societatea cu JAC, o participaţie de 50% cu SAIC şi 40% cu FAW.
În Germania, Cariad, divizia de software a Volkswagen, are un parteneriat cu furnizorul de componente auto Bosch în domeniul dezvoltării maşinilor cu conducere autonomă.
Piaţa maşinilor cu conducere autonomă va deveni mai competitivă în următorii ani, în condiţiile în care toţi producătorii auto importanţi şi giganţii americani, cum ar fi Google şi Uber, lucrează la dezvoltarea vehiculelor autonome.
Citeşte şi: Grupul Volkswagen a dat de înţeles că şi-ar putea transfera activităţile de producţie din Germania
Grupul auto german Volkswagen a dat de înţeles că şi-ar putea transfera activităţile de producţie din Germania şi Europa de Est, dacă problemele de aprovizionare cu gaze naturale vor continua. Aceasta este doar una din opţiunile pe care le are la dispoziţie cel mai mare producător european de automobile, în cazul în care criza energetică va persista.
Şefii de la Volkswagen au arătat că sunt îngrijoraţi de efectul pe care preţurile ridicate la gaze ar putea să îl aibă asupra furnizorilor săi. Politicienii trebuie să pună capăt actualei explozii necontrolate a preţurilor la gaze şi electricitate, a spus Thomas Steg, directorul de relaţii externe al companiei.
Altfel, IMM-urile cu un consum intensiv de energie vor avea probleme mari pe lanţurile de aprovizionare şi vor trebui chiar să îşi reducă sau să înceteze producţia, a adăugat el. Dacă criza gazelor va dura dincolo de această iarnă, compania germană s-ar putea orienta către Europa de Sud-Vest sau către zonele de coastă din nordul Europei. Ambele regiuni au un acces mai bun la gazele naturale lichefiate, livrate cu ajutorul navelor. În prezent, Volkswagen are o serie de mari uzine în Germania, Cehia şi Slovacia, care se numără printre ţările europene cele mai dependente de gazele ruseşti. Decizia Rusiei de a reduce livrările de gaze spre Europa a dat naştere la îngrijorări că Germania ar putea fi nevoită să recurgă la raţionalizare.
Cele mai recente informaţii, potrivit cărora gradul de umplere a depozitelor de gaze a ajuns la 90% mai devreme decât de obicei, au calmat oarecum temerile referitoare la o criză gravă la iarnă, însă Berlinul se va confrunta cu provocări în reumplerea depozitelor la vară fără gazele ruseşti, notează Bloomberg. Declaraţiile grupului auto german reprezintă un nou semn potrivit căruia criza energetică declanşată de invadarea Ucrainei riscă să modifice peisajul industrial al Europei, conchide agenţia americană de presă, transmite Rador.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.