Acest lucru vine ca o necesitate a companiei de a caută modalități pentru a economisi câteva miliarde de euro, potrivit Reuters.
Constructorul auto german consideră că una dintre marile sale fabrici de vehicule și o alta care produce componente, din Germania, sunt învechite, conform consiliului Volkswagen.
Compania a declarat că se simte, de asemenea, forțată să pună capăt programului său de siguranță a locurilor de muncă, în vigoare din 1994 și care împiedică reducerea locurilor de muncă până în 2029, adăugând că toate măsurile vor fi discutate cu lucrătorii.
„Situația este extrem de tensionată și nu poate fi depășită prin simple măsuri de reducere a costurilor”, a declarat șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, într-o scrisoare.
Marca Volkswagen, care generează cea mai mare parte a vânzărilor ale constructorului auto, este prima dintre mărcile grupului care va fi supusă unei campanii de reducere a costurilor, vizând economii de 10 miliarde de euro până în 2026, în încercarea de a recalula cheltuielile pentru a supraviețui tranziției către mașinile electrice.
Un mediu economic dificil, noi concurenți în Europa și scăderea competitivității economiei germane au împins producătorul auto să facă mai mult pentru sine, a declarat directorul general al Grupului Volkswagen, Oliver Blume, într-o conferință către conducerea sa.
Acțiunile Volkswagen erau în creștere cu 2,57% la ora 15:25, după ce au crescut cu aproximativ 1,5% după anunțul acestor măsuri.
Sindicatul german IG Metall a calificat anunțul Volkswagen drept o decizie iresponsabilă care „zguduie din temelii” compania, care este cel mai mare angajator industrial din Germania și primul producător auto din Europa după venituri.
Șefa comitetului de întreprindere, Daniella Cavallo, a declarat într-un interviu pe intranetul Volkswagen că managementul a luat „multe decizii greșite” în ultimii ani, inclusiv faptul că nu a investit în modele hibrid sau că nu s-a mișcat mai repede în dezvoltarea de mașini electrice la prețuri accesibile.
În locul închiderii de fabrici, consiliul de administrație ar trebui să reducă complexitatea și să profite de sinergiile dintre planurile grupului Volkswagen, a susținut Cavallo, criticând birocrația companiei.
Directorul financiar Arno Antlitz se va adresa personalului, alături de șeful mărcii VW, Thomas Schaefer, în cadrul unei reuniuni a comitetului de întreprindere miercuri dimineață. Cavallo a declarat că se așteaptă ca directorul executiv Oliver Blume să se implice și el în negocieri.
VW a redus deja capacitatea cu 25% în anumite locații, inclusiv în uzina sa principală din Wolfsburg, ca parte a unui obiectiv mai larg de reducere a capacității cu 10% în întreaga Europă.
Compania își modernizează gama la nivel global cu modele EV personalizate, în special pentru piețele din China și SUA, încercând să respingă concurența din partea unor companii precum Tesla.
Dar, la fel ca mulți alții din industrie, se confruntă cu o cerere de vehicule electrice mai scăzută decât se aștepta, precum și cu provocări legate de lanțul de aprovizionare și de creșterea costurilor - chiar și în condițiile în care autoritățile de reglementare europene și americane încearcă să țină mașinile electrice chinezești ieftine departe de piețele lor prin taxe suplimentare.
Directorul financiar Arno Antlitz a declarat că cheltuielile de investiții pentru perioada 2025-2029 vor fi reduse la aproximativ 165 de miliarde de euro, de la 180 de miliarde pentru perioada 2024-2028.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.