Volkswagen vrea să devină cel mai mare furnizor mondial de vehicule electrice la mijlocul acestui deceniu şi în acest sens a dezvăluit o strategie care prevede construcţia a şase fabrici de celule de baterii pentru vehiculele electrice în Europa până la finele acestui deceniu. Împreună, cele şase uzine de baterii din Europa ale Volkswagen vor putea produce celule de baterii cu o capacitate totală de 240 gigawaţi oră pe an în 2030. De asemenea, două facilităţi pentru a produce celule de baterii vor fi construite în America de Nord.
Subsidiara The PowerCo va gestiona producţia globală de baterii a VW şi cercetările, de la obţinerea materiilor prime la reciclare, şi proiecte care includ sisteme de stocare a energiei, a anunţat VW la ceremonia care a marcat debutul construcţiei primei sale fabrici de celule de baterii din Europa, în oraşul german Salzgitter. Subsidiara The PowerCo ar urma să genereze vânzări anuale de peste 20 miliarde de euro până în 2030.
"Astăzi este o zi bună pentru industria auto din Germania", a declarat cancelarul Olaf Scholz.
La ceremonie, Volkswagen a prezentat celula de baterii standardizată pe care o anunţase în 2021 şi care va fi folosită pentru aproape 80% din modelele grupului german.
La unitatea din Salzgitter ar urma să fie produse anual baterii pentru o jumătate de milion de vehicule electrice. Celelalte fabrici planificate de VW în Europa vor avea ţinte similare.
Citește și: 18.000 de stații de încărcare pentru autoturismele electrice în România, în 2026. Angajamentul Guvernului
Guvernul susține tranziția motoarelor pe combustie la motoarele complet electrice.
"România va avea la sfârșitul anului 2026 un număr de 18.000 de stații de încărcare pentru autoturismele electrice, raliindu-se astfel trendului internațional în domeniu, precum și recomandărilor europene, privind utilizarea cu preponderență a energiei verzi în toate domeniile de activitate.
Premierul liberal Nicolae Ciucă a dat asigurări ferme investitorilor cu privire la o serie de demersuri importante pe care Guvernul urmează să le inițieze, în vederea favorizării dinamizării investițiilor private în România, astfel încât să fie încurajat procesul de modernizare și dezvoltare al țării.
Continuarea programelor de dezvoltare a infrastructurii rutiere și, în mod deosebit, a dezvoltării rețelei de alimentare electrică a acestor autovehicule, constituie o prioritate a Executivului. Acesta și-a asumat deja, inclusiv prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR), definitivarea unei strategii naționale care să permită ca, la finele anului 2026, să avem 18.000 de stații de încărcare pentru vehiculele electrice, pe întreg teritoriu țării, 13.000 finanțate din fonduri europene, iar 5.000 de la bugetul de stat.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.