Separat, constructorul japonez Nissan Motor Company a informat că vânzările sale globale s-au cifrat anul trecut la 5,65 milioane vehicule, în timp ce partenerul francez Renault SA a comercializat 3,9 milioane vehicule la nivel global iar un alt producător auto japonez, Mitsubishi Motors Corporation, controlat în proporţie de 34% de Nissan, a vândut 1,2 milioane vehicule. Conform acestor cifre, alianţa a vândut 10,75 milioane vehicule, însă acest număr nu a fost confirmat încă în mod oficial.
Competiție acerbă
Toate aceste cifre publicate miercuri scot în evidenţă o competiţie acerbă în rândul constructorilor auto. Grupul auto american General Motors Co. a fost cel mai mare constructor auto mondial timp de şapte decenii, după care în 2008 a cedat acest titlu în favoarea Toyota. Grupul german Volkswagen a preluat poziţia de lider mondial de la Toyota în 2016 pe care a păstra-o pentru al treilea an consecutiv, graţie poziţiei sale de top pe piaţa din China, cea mai mare din lume. În prezent, însă, piaţa auto din China trece printr-o perioadă dificilă, înregistrând prima contracţie anuală din ultimele trei decenii, situaţi dificilă urmând să se prelungească şi în 2019.
Pregătiri intense
Volkswgen mizează pe modele noi precum T-Cross crossover, Seat Tarraco şi noul Audi Q3 pentru a susţine cererea. De asemenea, marca premium Audi va lansa în acest an primul său model complet electric, E-Tron, pe o piaţă care până acum a fost dominată de constructorul american Tesla Inc.
La rândul său, Toyota va lansa o nouă versiune a celui mai bine vândut model al său, Corolla, pentru a-şi creşte cota pe piaţa din China şi va pune presiuni pe Volkswagen pe alte pieţe. Compania japoneză şi-a întinerit modelul hibrid Prius şi continuă strategia de lansare de vehicule electrice.
Citește și Forumul de la Davos și-a ales mașina oficială. Costă 80.000 de euro
În schimb, alianţa Renault-Nissan- Mitsubishi este afectată de arestarea în luna noiembrie în Japonia a preşedintelui director general Carlos Ghosn, care timp de două decenii a condus Nissan. În prezent, alianţa regrupează zece mărci de automobile (printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun etc.) cu 470.000 de salariaţi şi 122 de uzine pe toate continentele.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.