Volkswagen încă vrea să lanseze pe piaţă până în 2025 un model electric la un preţ accesibil, care să coste aproximativ 25.000 euro (26.790 dolari) la preţurile actuale, şi care ar urma să fie sub nivelul modelului său ID.3, a anunţat marţi cel mai mare producător auto european, transmite Reuters.
"Putem să ne îndeplinim acest obiectiv, până în 2025 fabrica noastră de baterii din Valencia va avea o producţie majorată. Sperăm ca până atunci să facem progrese semnificative în îmbunătăţirea aprovizionării cu materii prime", a afirmat directorul financiar Arno Antlitz.
Întrebat cum va răspunde grupul german dacă în următorii ani cererea nu va fi atât de solidă cum estimează, Antlitz a răspuns că VW este deschisă la amânarea sau transferarea investiţiilor în baterii.
"Ţinta generală este să avem rezultate financiare solide", a explicat directorul financiar al VW.
Tot marţi, Volkswagen a anunţat că intenţionează să investească în următorii cinci ani 180 miliarde de euro (192,76 miliarde de dolari) în zone cum ar fi producţia de baterii şi operaţiunile sale din America de Nord, în timp ce cheltuielile cu motoarele pe combustie vor scădea din 2025.
Peste două treimi din bugetul pentru investiţii va fi alocat pentru electrificare şi digitalizare, în creştere faţă de un nivel de 56% în precedentul plan pe cinci ani, iar o sumă de 15 miliarde de euro va fi alocată pentru fabricile de baterii şi pentru materiile prime.
Investiţiile în tehnologia motoarelor pe combustie vor atinge un nivel de vârf în 2025 şi apoi vor scădea, pentru ca până în 2030 jumătate din totalul maşinilor vândute pe plan global să fie exclusiv electrice, a informat grupul german.
Într-o discuţie cu jurnaliştii din 2 martie, directorul general al Tesla, Elon Musk, a anunţat că inginerii companiei vor reduce cu 50% costurile de asamblare la viitoarele generaţii de maşini, dar nu a dezvăluit când va debuta mult aşteptatul model electric la un preţ accesibil.
Analiştii se aşteptau ca Musk să dea detalii despre noile vehicule ce vor fi lansate şi ce modele vor fi oferite. Directorii companiei au precizat că pe o platformă Tesla va fi construit mai mult de un vehicul în fabricile standardizate, dar Musk nu a precizat la ce modele se gândeşte.
Directorul financiar al Tesla, Zach Kirkhorn, şi alţi oficiali au scos în evidenţă angajamentul lor de a reduce costurile de producţie.
Şeful inginerilor, Lars Moravy, a spus că Tesla se aşteaptă să construiască viitoarea generaţie de vehicule la jumătate din actualul cost al Model 3 sau Model Y.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.