Volkswagen a precizat că în 2019 a livrat 10,97 milioane vehicule, cu 1,3% mai mult decât cele 10,83 milioane vehicule livrate în 2018 (cifră care a inclus şi camioanele vândute de diviziile MAN şi Scania), ceea ce a permis Volkswagen să devanseze alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi şi Toyota. Volkswagen a precizat anterior că livrările de autoturisme marca principală VW au crescut cu 0,5%, până la 6,28 milioane unităţi în 2019.
Atât alianţa Renault-Nissan-Mitsubishi cât şi Toyota urmează să dea publicităţii în săptămânile următoare cifrele privind vânzările lor pe 2019. Conform estimărilor preliminare publicate de Toyota în luna decembrie, grupul nipon a prognozat că în 2019 a livrat un număr total de 10,72 milioane autovehicule, ceea ce ar plasa Toyota în urma Volkswagen.
Grupul german a precizat că a putut să îşi majoreze vânzările în pofida contextului dificil de pe pieţele auto mondiale. Vânzările Volkswagen au crescut cu 3,9% în Europa şi cu 3,2% în America de Sud. În schimb, pe pieţele din America de Nord şi Asia-Pacific vânzările Volkswagen au scăzut cu 0,5% respectiv 0,4%.
Citește și Volkswagen are planuri mari până în 2025. Ce se întâmplă cu vehiculele electrice
Grupul auto american General Motors a deţinut titlul de cel mai mare constructor auto mondial timp de şapte decenii fără întrerupere, pentru ca în 2008 să piardă acest titlu în faţa rivalului japonez Toyota iar în prezent nu mai are nicio şansă să revină pe prima poziţie după ce şi-a vândut afacerile din Europa şi a închis mai multe operaţiuni în pierdere.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.