Modelul, care va fi produs de cei 8.000 de angajaţi de la fabrica Zwickau din Germania, va sta la baza altor vehicule electrice care vor fi lansate în viitor de cel mai mare producător auto european.
"Suntem în pragul unei schimbări de sistem către mobilitatea electrică", a afirmat directorul general al VW, Herbert Diess.
În timpul ceremoniei de lansare a producţiei ID.3 la Zwickau, cancelarul Angela Merkel a promis că Executivul va face "eforturi substanţiale" pentru a extinde reţeaua de staţii de încărcare pentru maşinile electrice în Germania. Până în 2035, guvernul german va investi 3,5 miliarde de euro în construirea staţiilor de încărcare pentru maşinile electrice, a declarat Merkel.
Cu aproximativ 21.000 staţii de încărcare publice în prezent, Guvernul mai are multe de făcut pentru a-şi atinge obiectivul de a furniza până în 2030 aproximativ un milion de staţii de încărcare.
VW a investit masiv în platforma sa modulară MEB pentru producţia de masă a vehiculelor electrice, obiectivul fiind de a reduce preţul pentru maşinile electrice la aproximativ 20.000 de euro (22.262 dolari).
Planurile Volkswagen pentru Turcia, în pericol. Cine le amenință
Anul viitor, VW intenţionează să producă aproximativ 100.000 de vehicule la Zwickau folosind platforma modulară MEB, iar pe termen mediu producţia va ajunge la 330.000 maşini pe an.
Modelul ID.3 va fi disponibil în Europa de la mijlocul lui 2020. Până acum au fost rezervate aproximativ 35.000 de maşini de către clienţii internaţionali, susţin oficialii VW.
Începând din 2021, VW va produce doar vehicule electrice la Zwickau, iar din 2022 şi uzinele din Emdem şi Hanovra vor începe să fabrice maşini cu emisii scăzute.
În viitor, toată gama de maşini electrice va fi numită ID., de la "design inteligent, identitate şi tehnologii vizionare", a informat recent Volkswagen. Compania vrea să livreze anual clienţilor peste 100.000 de modele ID.3.
Până în 2022, grupul german va retehnologiza opt dintre fabricile sale la nivel mondial pentru a produce vehicule electrice şi va da posibilitatea rivalelor să folosească platforma MEB, pentru a-şi îndeplini obiectivul de a fi cel mai mare producător global de vehicule cu emisii zero.
Pentru a finanţa acest obiectiv, VW vrea să majoreze vânzările de SUV-uri cu motoare cu combustie internă la 40% din vânzările totale până în 2020, de la 23% în 2018.
Grupul Volkswagen are ca obiectiv construirea a 22 de milioane de vehicule electrice până în 2028, din care 11,6 milioane ar putea veni din fabricile chineze.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Audi, Porsche, Skoda, Lamborghini, Seat, Bentley şi Bugatti, dar şi camioanele MAN şi Scania.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.