MasMovil şi Goldman Sachs au purtat negocieri cu al doilea operator global de telefonie mobilă privind afacerea sa din Spania. MasMovil, care s-a extins în ultimii ani pe seama achiziţiilor finanţate în principal de Goldman Sachs, a depus o ofertă non-angajantă vara trecută, respinsă de Vodafone, care a cerut opt miliarde de euro pentru subsidiara din Spania. Firma de consultanţă McKinsey este de asemenea implicată şi se ocupă de un plan strategic care ar duce la reduceri de costuri de două miliarde de euro, a anunţat site-ul spaniol, citând surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul.
"MasMovil nu este implicat în achiziţionarea, fuziunea sau crearea unei societăţi mixte cu Vodafone Spania", a precizat un purtător de cuvânt al operatorului spaniol de telefonie mobilă.
La rândul său, un purtător de cuvânt al Vodafone a declarat: "Nu există nimic adevărat în speculaţiile că Vodafone ar fi în negocieri cu MasMovil. Speculaţiile referitoare la suma de opt miliarde de euro sau orice altă cifră nu sunt adevărate".
Ce spun oficialii români despre o eventuală preluare a Telekom de către Orange
Vodafone are o capitalizare de piaţă de aproximativ 50 miliarde de euro, în timp ce MasMovil este evaluat la 2,95 miliarde de euro, acţiunile sale înregistrând un avans de 15% în 2019, arată datele Refinitiv.
Eventuala entitate combinată ar avea o capitalizare bursieră de aproximativ nouă miliarde de euro şi ar reduce la trei numărul operatorilor din Spania, pe lângă Telefonica şi grupul francez Orange (ORAN.PA).
Vodafone se confruntă cu dificultăţi în Spania, unde veniturile sale din servicii au scăzut cu 9,3% în primul trimestru din 2019, cea mai slabă performanţă a sa de pe o piaţă importantă, şi după un declin de 7,9% în trimestrul precedent.
Vodafone Group are divizii în 25 de ţări, 44 de reţele mobile partenere şi operaţiuni de broadband fix în 19 ţări. La 31 decembrie 2018, Vodafone Group avea 700 de milioane de utilizatori ai serviciilor mobile şi 21 de milioane de utilizatori ai serviciilor broadband fix, incluzând toţi clienţii Vodafone din entităţile create în urma unor fuziuni şi asocieri.
Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., unul dintre cele mai mari grupuri de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă o gamă de servicii ce include voce, mesaje, date şi comunicaţii fixe. La finele anului trecut, Vodafone România avea 9,9 milioane de clienţi, dintre care 9,2 milioane utilizatori ai serviciilor mobile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.