Vineri, 21.03.2025, după finalizarea procesului de evaluare a ofertelor, CNAIR a comunicat rezultatul procedurii de atribuire a contractului pentru „SERVICII DE DEZVOLTARE ŞI IMPLEMENTARE A SOLUŢIEI INFORMATICE, INCLUSIV FURNIZAREA DE ECHIPAMENTE ŞI SOFTWARE DE BAZĂ” în cadrul proiectului „SISTEM ELECTRONIC DE TARIFARE RUTIERĂ” - Lot 1 – „Sistem informatic centralizat”.Ofertantul desemnat câștigător este VODAFONE ROMANIA SA cu prețul de 224.496.146 lei, fără TVA.Sursa de finanțare este PNRR.
Durata de prestare a serviciilor de dezvoltare şi implementare a soluţiei informatice este de 24 luni, având ca termen intermediar obligatoriu data de 01.01.2026 pentru finalizarea activității de „punere în producție a modulelor tarifare per kilometru (servicii web, aplicație mobilă, portal)”.
Obiectivul general al contractului este definirea și construcția unui nou sistem informatic integrat având ca scop managementul, gestiunea și controlul tarifului de utilizare a infrastructurii rutiere (pe baza de timp – tip vinietă), cât și pe baza distanței parcurse.
Noul sistem de tarifare va îngloba, atât un mod de tarifare având la baza perioada de utilizare a infrastructurii rutiere (time based) pentru autoturisme, autobuze, autocare și autovehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată (MTMA) ≤ 3,5 tone, cât și un mod de tarifare în funcție de distanța parcursă (distance based) pentru autovehiculele de transport marfă cu MTMA>3,5 tone.
Totodată, în cazul autoturismelor, autobuzelor, autocarelor și autovehiculelor de transport marfă cu (MTMA) ≤ 3,5 tone se va aplica și un tarif de trecere (peaj) pentru utilizarea podurilor, tunelurilor și trecătorilor de munte.
Acesta va include astfel funcționalitățile existente pentru autovehiculele de până la 3,5 tone, inclusiv migrarea datelor existente din prezentul sistem centralizat numit Sistem Integrat de Emitere, Gestiune, Monitorizare și Control al Rovinietei - SIEGMCR și va conține și funcționalitățile specifice pentru colectarea tarifului de trecere a infrastructurii rutiere pentru autovehiculele cu masa totală de peste 3,5 tone.
Obiectivele specifice ale contractului sunt:
• Livrarea de echipamente hardware în 2 centre de date
• Instalarea și configurarea echipamentelor hardware în ambele centre de date
• Livrarea de componente software • Instalarea componentelor software în ambele centre de date
• Analiza, proiectarea și dezvoltarea de module software specifice proiectului
• Migrarea datelor din vechiul sistem de tarifare pe noul sistem de tarifare
• Suport tehnic cu durata de 5 ani pentru toate componentele sistemului
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.