Publicitate
Vision Pro de la Apple ar putea schimba modul în care oamenii urmăresc televiziunea acasă și cum folosesc computerele la muncă, poziționând potențial headset-ul ca un succesor atât pentru televiziunea tradițională, cât și pentru Mac.
Headset-ul de 3,500 de dolari, care îmbină conținutul digital tridimensional cu o vedere a lumii exterioare, a fost lansat în magazinele fizice ale companiei din Statele Unite vineri. Intră pe o piață aglomerată de rivali mai ieftini din partea Meta Platforms, HTC și alții, care au fost în mare parte limitați la piața jocurilor video și nu au reușit să găsească o audiență de masă.
Dar dispozitivul scump al Apple vine cu cipuri de calcul personalizate și ecrane greu de fabricat, pe care rivalii nu le au. Analizatorii care au încercat headset-ul spun că aceste caracteristici ar putea face dispozitivul o amenințare pentru aproape fiecare ecran mare bidimensional de acasă sau de la muncă.
Walt Disney a lucrat în tăcere cu Apple de ani de zile la o aplicație pentru lansarea Vision Pro, ultima într-o serie de colaborări între cele două companii.
Jamie Voris, directorul de tehnologie al studiourilor Walt Disney, a spus că cineastii precum regizorul "Regele Leu", Jon Favreau, și James Cameron de la "Avatar" sunt interesați să povestească povești în moduri noi. Disney a construit o experiență pe care a insinuat-o într-un clip proiectat la Conferința Dezvoltatorilor Worldwide a Apple în iunie trecut, în care consumatorii interacționează cu seria sa de animație a studiourilor Marvel, "What If?"
Dispozitivul deschide, de asemenea, modalități noi de a experimenta evenimente sportive live sau atracții de parc tematic, a spus Voris.
Nu este clar dacă un dispozitiv de realitate mixtă era ceea ce își imagina co-fondatorul Apple, Steve Jobs, când a dezvăluit biografului Walter Isaacson că, în dezvoltarea unei televiziuni de nouă generație, "am găsit în sfârșit soluția". Dar pentru analiști precum Ben Bajarin de la Creative Strategies, Vision Pro părea să îndeplinească acea promisiune de demult.
"Nu știu dacă acesta este ceea ce a vrut să spună Jobs când a spus 'am rezolvat televizorul'", a spus Bajarin. "Dar elementul de platformă este ceea ce-l face mai interesant decât dacă ar fi lansat doar un televizor. Poate fi productivitate. Poate fi social. ... Ar putea deveni o afacere mult mai mare și o oportunitate mult mai mare decât dacă ar fi doar un televizor."
În mod sigur, Vision Pro, cu prețul său ridicat, nu va fi un best-seller rapid. Într-o notă către investitori, analistul de la Bernstein, Toni Sacconaghi, a spus că Apple i-a informat pe furnizorii săi să se aștepte să producă doar 1 milion de unități.
Jay Wright, directorul executiv al Campfire, un startup care face software pentru utilizarea căștilor pentru a colabora la distanță asupra fișierelor tridimensionale precum designurile de motoare, a remarcat că Mac-ul original din 1984 a costat echivalentul a aproape 7,500 de dolari astăzi. Dar afacerile mici s-au înghesuit să cumpere Mac-ul pentru capacitatea sa de a crea și tipări documente și broșuri.
"Este important să recunoaștem că acesta nu este un dispozitiv accesoriu pentru consumatori, cum ar fi Apple Watch. Aceasta este o platformă de calcul cu totul nouă", a spus Wright. "Sunt de părere că acesta este mai degrabă ceea ce vine după Mac decât ceea ce vine după iPhone."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.