"Am avut astăzi (vineri n.r.) o întâlnire la şantierul Damen Shipyards, acolo unde Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri deţine 51%. M-am întâlnit cu domnul Damen, acţionarul privat al şantierului, şi vreau să vă spun că sunt foarte mulţumit de ceea ce se face, de cum s-a dezvoltat şantierul de la Mangalia, preluat de la 1.600 de salariaţi, ajuns la peste 2.200, şi au perspective clare de creştere a numărului de angajaţi, ceea ce pentru mine şi pentru Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri este un lucru îmbucurător", a spus Popescu.
Ministrul Economiei anunţă controale! Beneficiarii Start-Up Nation 2018, mare atenție
El a mai afirmat că susţine iniţiativa construirii unui parc industrial la Mangalia, cu un număr cât mai mare de investitori.
"Am discutat şi cu primarul municipiului Mangalia, dânsul doreşte să facă un parc industrial în această zonă, are în plan acest parc industrial, noi mai avem şantierul Mangalia - fostul şantier militar Mangalia şi dorim să fim parte a acestui parc industrial. Şi, împreună cu domnul Damen, am avut o discuţie de ce nu am putea în acest parc industrial să aducem furnizori ai lui Damen, în aşa fel încât să creştem numărul firmelor care să vină să investească în această zonă a litoralului, în Mangalia, în acest parc industrial", a declarat Popescu.
Potrivit acestuia, ministrul interimar al Transporturilor, Lucian Bode, a găsit soluţia privind adâncimea cheiurilor portului maritim, care în realitate este mai mică comparativ cu cea din proiectele de execuţie.
"De asemenea, am avut o discuţie cu ministrul Transporturilor, iar problema aceea care se află pe ordinea de zi şi este de ani de zile ... se discută şi nu s-a găsit nicio soluţie cu privire la adâncimea cheiurilor, docurilor, ele sunt proiectate să fie la nouă metri adâncime şi acum sunt la şapte metri. Domnul Bode a găsit soluţia, în data de 26 februarie va depune Administraţia Porturilor Constanţa o aplicaţie la Bruxelles şi îşi va achiziţiona propriile echipamente, propriile utilaje pentru a face acest lucru şi îl va face pe tot litoralul românesc. Asta ne dă nouă un orizont de timp pentru a putea să ne punem la punct, în aşa fel încât comenzile care vor să vină la şantierele care sunt la malul mării să le permită dezvoltarea de nave mult mai mari. Eu cred că în toată zona Constanţei, în toată zona Mangaliei, sunt perspective foarte bune de dezvoltare", a declarat Virgil Popescu.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.