"Consumatorul trebuie să fie în centrul liberalizării, nu furnizorul, aşa încât furnizorii trebuie să dea preţuri mai bune şi să se bată pe acesta. Vineri, ANRE a pus în dezbatere modificarea Ordinului, după ce a avut discuţii şi cu Consiliul Concurenţei, şi cu noi, şi cu furnizorii, şi a modificat acest Ordin: a prelungit perioada de schimbare a contractelor de la 30 la 180 de zile, şase luni, până pe 30 iunie, şi a mai adăugat un lucru: se trece toată lumea în piaţa serviciului universal, dar furnizorii pot acorda discount la preţul concurenţial, adică factura să fie mai mică lună de lună, indiferent dacă clientul încheie contract cu el, se mută sau nu. Eu sunt uşor nemulţumit, că mi-aş fi dorit ca în Ordin să scrie că furnizorii au obligaţia să ofere preţul concurenţial cel mai mic clientului din portofoliul său. Că putea să fie preţul cel mai mic oferit cu obligaţie de preţ de serviciu universal cu discount obligatoriu, ca să ajungem la preţul concurenţial, sau preţul concurenţial, ar fi fost mai explicit", a precizat oficialul guvernamental.
NU au mai REZISTAT! MEDICII au VORBIT: Ne-au ordonat să nu spunem ADEVĂRUL
El a adăugat că ANRE a discutat cu toţi cei patru furnizori, iar aceştia s-au angajat benevol să iasă public cu comunicate că vor acorda acest discount tuturor. "Dacă asta se va întâmpla, atunci lucrurile sunt normale", a continuat Popescu.
"Omul nu se mai înghesuie la ghişeele furnizorilor, îi vine acasă factura pe ianuarie la preţul cel mai mic - deci preţ de serviciu universal, discount, preţ final de plată, care e egal cu preţul concurenţial - în fiecare lună va fi informat despre cea mai bună ofertă a furnizorului, le poate vedea şi pe celelalte din piaţă pe comparatorul ANRE, şi şase luni poate studia şi opta. Primeşte acasă şi o foaie în care, dacă optează, bifează direct şi-şi alege şi trimite înapoi la furnizor şi a încheiat procedura sau aşteaptă o lună, două, trei, să vadă ce se mai întâmplă în piaţă", a mai spus ministrul.
Dacă şase luni nu alege nimic, atunci discountul dispare, a adăugat el.
"Înseamnă că doreşte serviciul universal, care e mai scump, şi rămâne în piaţa serviciului. Potrivit Ordinului, furnizorii au obligaţia lună de lună să vină să-i ofere clientului această informaţie", a menţionat Popescu.
Potrivit informaţiilor obţinute de Agerpres, furnizorii vor oferi clienţilor casnici cel mai bun tarif monom pe care îl au în prezent, adică cea mai bună ofertă fără abonament pe care o au pentru piaţa concurenţială.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.