Brandul de articole sportive își revizuiește strategia pentru a-și atinge obiectivele, a-și crește vânzările și a face față concurenței de la Intersport, care a achiziționat recent 72 de magazine Go Sport. Noul director general, Barbara Martin Coppola, venită de la Ikea, a stabilit un plan pentru grupul din Lille, relatează Les Échos. În prezent, Decathlon numără 1.751 de magazine, dintre care 325 în Franța, și continuă să deschidă noi spații de vânzare. Specialistul în sport a decis însă să închidă două magazine ale căror performanțe nu sunt la egalitate. Acestea sunt Treillières lângă Nantes și Le Vigen lângă Limoges.
„Adaptăm și optimizăm în mod constant rețeaua noastră, suprafețele noastre și formatele noastre de magazine”, explică conducerea grupului pentru Les Échos. Potrivit sursei, brandul a început deja să transforme unele dintre magazinele sale prin reducerea suprafeței de vânzare în Paris, Meaux, Blois și chiar Mantes-la-Jolie. Suprafața recuperată, de la 500 la 1.500 m², poate fi închiriată unui nou brand. Dar asta nu este tot. Pentru că noul director vrea să se concentreze pe digital pentru a dezvolta vânzările online. Cu o pondere a vânzărilor de 18,8% în 2022, față de 20,8% anul precedent (anul Covid-19), acest lucru nu este suficient pentru Barbara Martin Coppola care dorește să revizuiască site-ul.
La așa ceva nu se renunță
Dar strategia este mai globală. Astăzi, Decathlon vinde 49 de mărci proprii. Prea mult, potrivit noului director care vrea să reorienteze operațiunile și să păstreze aproape cincisprezece, în jurul mărcii Decathlon. Pentru celelalte, Kipsta trebuie păstrată pentru toate sporturile de echipă, Tribord pentru cele acvatice și Inesis pentru golf, darts sau petanque, precizați Les Échos. Prea multe mărci înseamnă prea multe complicații pentru clienți și prea multe costuri de inventar, spune conducerea. O astfel de revizuire ar reduce oferta cu 20% și ar aduce branduri internaționale.
Pe partea sindicală, însă, îngrijorarea este mare. „Rentabilitatea va veni în detrimentul condițiilor de muncă, angajării și remunerației”, se plânge Sébastien Chauvin, reprezentant al sindicatului CFDT, pentru Les Échos. Cifrele nu sunt rele, dar în prima jumătate a anului vânzările au crescut doar cu 2% contrar celor 9% preconizate, cu profitabilitate mai mică. „În prezent se lucrează pentru a simplifica lizibilitatea și înțelegerea ofertelor noastre de produse, care includ mărcile noastre”, spune marca. Cu toate acestea, „simplificarea ofertelor nu înseamnă modificarea alegerii”, liniștește ea. Răspuns în câteva luni.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.