'Atâta vreme cât AJOFM/ANOFM, instituţia cheia, pilon, care trebuie să găsească politici pentru încurajarea intrării în piaţa forţei de muncă, respectiv măsuri prietenoase active, cu o bună înţelegere a mediului privat, este o instituţie pasivă care se ocupă cu plătit subvenţii şi în general cu înregistrarea evidenţelor atât a cererii, cât şi a ofertei mari, schimbări nu se vor produce, aşa încât sunt în mijlocul unei mici revoluţii la ANOFM, prin care am încredere că voi trece cu bine şi care va duce la o instituţie suplă, care să înţeleagă că lumea s-a schimbat, piaţa muncii s-a schimbat, angajatorii au nevoie de o cu totul altă relaţie şi oamenii care îşi caută un loc de muncă ar trebui să se uite la această instituţie cu încrederea că ea chiar le găseşte un loc de muncă. În acest moment, oamenii nu au încredere. Se înregistrează în evidenţele AJOFM cei care nu au altă posibilitate', a spus ministrul, la Conferinţa 'România Educată - politici publice şi coordonarea surselor de finanţare', organizată la Palatul Cotroceni.
Violeta Alexandru: Urmează simplificarea procedurilor
Ea a susţinut că 53% dintre persoanele cu ajutor social sunt beneficiari ai acestei măsuri de peste cinci ani, punctând că în mod normal statul ar trebui să găsească pentru aceşti oameni metode adaptate să-i încurajeze să-şi găsească un loc de muncă.
'În ceea ce priveşte piaţa muncii şi componenta legată de cei care îşi caută un loc de muncă, avem câteva probleme clare. Urmează nişte acţiuni în sensul de decizie. În prezent AJOFM se adresează unui segment şi ignoră potenţialul altor segmente din piaţa muncii, care nu au încredere în acest moment să se adreseze acestei instituţii, folosesc orice altă pârghie, instrument, mai puţin pârghiile puse la dispoziţie de statul român şi ar trebui să avem curajul să recunoaştem. (...) AJOFM-urile nu-şi exercită rolul de consiliere activă în vederea sprijinirii persoanei să intre pe piaţa muncii', a spus ministrul.
În opinia sa, participarea la târgurile de job-uri sunt doar pentru a bifa statistici.
'Am văzut colegi care se fotografiază pe la tot felul de târguri de pe piaţa de oferte de job-uri, semnează parteneriate, în general cu camerele de comerţ, nu e rău, foarte bine, ele sunt instituţia din judeţ, din ţară, care reprezintă cupola sub care se organizează mediul de afaceri, dar facem acest lucru ca să bifăm lucrurile, în realitate nu cunoaştem nevoile pe care le au angajatorii astăzi. E un chin să te adresezi AJOFM, să te împrieteneşti cu AJOFM, în sensul că acolo nu simţi că ai un partener care realmente vrea să-ţi preia nevoile', a afirmat Violeta Alexandru.
Ea a arătat că partea de plăţi ar putea fi orientată de la AJOFM la Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
'Există o categorie de antreprenori care lucrează cu AJOFM-urile şi ei sunt beneficiarii unor subvenţii. Eu aş dori mai mult de atât. (...) Nu ştiu dacă o să mai rămână la AJOFM partea componentă de plăţi sau o să o orientăm către altă instituţie, mai precis AJPIS, care gestionează un sistem eficient de plăţi, că totuşi nu acesta este rolul AJOFM să facă plăţi şi mi-aş dori să o văd mai activă, să nu mai bifeze târguri de locuri de muncă ce se termină într-o oră şi un pic şi la care vin în general beneficiari ai diferitelor forme de sprijin de teamă că, dacă nu trec pe acolo, urmează să fie scoşi din baza de date, respectiv angajatori care se pregătesc, care fac eforturi să se prezinte cât mai bine şi care nu au cui să vorbească pentru că nu vine nimeni. Aş vrea să încheiem cu acest gen de a bifa statistici şi să trecem la treabă. Ştiu foarte bine ce am de făcut. Este o organizare bazată pe eficienţă, transparenţă, indicatori de performanţă şi sunt colegi care vor ţine pasul şi sunt colegi care probabil nu o să ţină pasul. O să discutăm împreună. Nu iau decizii fără să-mi consult colegii din structurile cu care lucrez, dar sunt determinată (...) să las nişte schimbări la capătul acestui mandat', a precizat Violeta Alexandru.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.