"Practic, se propune ca toate autoturismele cu grad mare de poluare, fie că sunt din Capitală, fie că sunt înmatriculate în alte judeţe, fie că tranzitează întâmplător Capitala sau sunt aici în trafic zi de zi, să fie privite prin prisma normei de poluare. Şi anume: rămâne ideea ca în zona cea mai aglomerată, cea mai poluată, în Centru, să fie interzise autoturismele non-Euro, Euro 1 şi 2, de asemenea şi cele care intră în Capitală să aibă acelaşi regim, precum şi autoturismele care sunt zilnic în trafic, dar nu sunt înmatriculate în Bucureşti. Practic, vom interzice în zona centrală aceste autoturisme non-Euro, Euro 1 şi 2 şi vor plăti vinietă pentru restul teritoriului Municipiului Bucureşti, altul decât zona centrală", a explicat primarul, într-o transmisie live pe Facebook.
Referitor la rezidenţii din zona centrală, care sunt proprietarii unor maşini non-Euro, Euro 1 şi Euro 2, Firea a precizat că specialiştii analizează posibilitatea includerii acestora într-un program special, care să ofere susţinere pentru achiziţia unei maşini nepoluante sau a unor electrocasnice. În privinţa taximetriştilor cu maşini poluante, primarul Capitalei Firea a menționat că a fost iniţiat un dialog cu reprezentanţii acestora în vederea identificării unei soluţii.
Citește și Ce amenzi vor plăti șoferii care nu vor avea viniete
Ar urma să fie exceptate de la plata vinietelor câteva categorii de autovehicule care aparţin serviciilor publice comunitare, pentru situaţii de urgenţă, ambulanţa, SMURD, pompieri, autoturismele special adaptate persoanelor cu dizabilităţi, plus altele prevăzute de legislaţia de specialitate.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.