Astăzi, ideea avioanelor de linie fără pilot prinde viață. Fie că e vorba de Airbus sau Thales, specialist în cabine de pilotaj, toți cred că acest lucru va fi posibil începând cu anul 2023. Spre binele industriei. Pentru că, potrivit ultimelor date statistice, în următorii 20 de ani, companiile aeriene vor avea nevoie de 50.000 de piloți noi pe an. O misiune aproape imposibilă.
În aceste condiții, birourile de studii mizează pe o alternativă: ”în ultimii ani, mai multe mari companii aeriene ne-au cerut să analizăm conceptul unui avion fără pilot, fără însă a dezvălui aceste planuri”, au admis cei de la Airbus.
Citește și Taxi electric aerian, testat cu succes. Cum arată VIDEO
Deocamdată însă, nu s-a ajuns prea departe. Industria aeronautică lucrează la conceptul SPO (Single Pilot Operation). Adică un singur pilot în cockpit și care ar urma să fie asistat de alt pilot, de la sol. O mână de ajutor va veni inclusiv din partea avionului, care va deveni mult mai robotizat pe parte de pilotaj.
”Suntem pe punctul de a testa toate elementele tehnologice necesare care să facă posibilă o cabină fără pilot. O ofertă în acest sens va fi formulată, probabil, începând din 2023 pe avionul de linie A350”, spune Jean-Brice Dumont, director general la Airbus. Boeing vine cu un discurs commparabil, dar schimbul de informații pe această temă a stopat, practic, duă criza B737 Max.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.