Un pas important, pentru că, până acum, nici un studiu comun nu a fost lansat de cele două țări. De asemenea, Berlin și Paris vor demara lucrările de dezvoltare a prototipurilor. O decizie care, în opinia experților, reprezintă o adevărată binecuvântare pentru Dassault Aviation. Grupul francez are nevoie urgentă de o comandă pentru a da de lucru birourilor sale de cercetare. Direcția generală de armament (DGA) va fi agenția contractantă pentru cele trei contracte.
”Suntem în măsură să propunem cea mai adecvată arhitectură pentru a răspunde provocărilor”, a promis șeful statului major al armatei aerului, generalul Philippe Lavigne.
După multe negocieri și renunțări, Paris și Berlin au reușit să definească și să schițeze conținutul tehnic al programului, calendarul, precum și organizarea industrială. Studiul are menirea de a determina ce va reprezenta în sine viitorul sistem, adică avionul propriu-zis și escorda de drone chemate să inducă în eroare apărarea inamicului, să prelungească misiunea aparatului de zbor, să asigure conectivitate la platforme.
În acest scop, Airbus și Dassault vor trebui să facă loc grupului Thales, considerat drept campion european în conectivitate. Spania, care a cerut să fie observator în cadrul acestui efort, va adera la programul SCAF imediat ce va fi pus pe roți.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.