Pentru aniversarea a 125 de ani de la Fiat, „viitoarea etapă va consta în trecerea de la produse locale la ofertă globală”, în special prin lansarea pickup-urilor în Europa, a subliniat patronul mării, Olivier François într-un videoclip publicat pe rețelele de socializare.
Conceptul care prefigurează următorul Panda, modelul istoric entry-level al producătorului italian, este mai mare decât modelul actual. Preia liniile abrupte pe care designerul Giorgetto Giugiaro le-a dat primei generații, lansată în 1980.
În interior, este inspirat de motivul oval creat la Lingotto, fosta fabrică Fiat din Torino. La fel ca actuala Panda, a 3-a generație lansată în 2011, promite o „poziție de conducere înaltă” și un „design robust”. Noul model ar urma să fie prezentat pe 11 iulie, la Torino.
Noile vehicule vor împărți același șasiu, adaptat în funcție de nevoile locale, cu motor termic, hibrid sau electric, precizează Fiat. Panda va avea „un nou model în fiecare an” inspirat de estetica sa, din 2025 până în 2027, a anunțat Olivier François. Iar la un moment dat, acestei familii i se va alătura și un SUV de familie spațios, „un fel de Giga-Panda”.
Este o schimbare a vremurilor: în anii 2010, Fiat și-a construit gama europeană în jurul micului său 500, lansat cu succes în 2007 și simbol al redresării economice. Al treilea model inspirat de Panda este un pick-up, pe care Fiat îl vinde în principal în Brazilia, și care ar putea ajunge în Europa.
Prima marcă a grupului Stellantis din lume cu 1,35 milioane de unități vândute în 2023 (+12% de la an la an), numărul 1 în Italia dar și în Brazilia și Turcia, Fiat vrea să continue să se internaționalizeze, a subliniat domnul François, care este și directorul de marketing al Stellantis.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.