Publicitate
Simplificarea procedurilor a început însă din 2019 când legislația s-a modificat pentru persoanele care vor să-și închidă balcoanele sau să facă lucrări de compartimentare interioară. Astfel procedura s-a simplificat pentru obținerea autorizației de construire sau desființare. Modificările sunt conținute într-un act normativ care schimbă radical legislația construcțiilor.
Care sunt pașii de urmat
Pentru a putea închide un balcon sunt necesari câțiva pași și documente:
Autorizație de construcție, care se obține după solicitarea depusă la Biroul de Avize, și Acord Unic din cadrul primăriei pe raza căreia se află apartamentul;
Acordul scris al asociației de proprietari;
Proiect tehnic care se poate obține de la un birou de arhitectură sau proiectare, expertiza tehnică a clădirii (în unele cazuri) cât și memoriul de arhitectură și releveul.
Depunerea proiectului pentru obținerea autorizației de construire care se depune la primărie.
Trebuie avut în vedere că va fi necesară anunțarea demarării lucrărilor. Acest lucru se face la primărie sau la Inspectoratul de Stat și Construcții. În general, autorizația de construcție durează între o lună și șase luni sau chiar mai mult, în funcție de primărie.
După ce au fost urmați toți acești pași se poate trece la lucrările efective de închidere a balconului sau loggiei însă acestea trebuie să fie efectuate de o firmă specializată în astfel de lucrări.
Citește și: Modificările din apartament, te ard la buzunar. AMENZILE ajung și la 100.000 de lei și riști DOSAR PENAL
Eficientizarea energetică
Există și situații în care unii locatari refuză închiderea balcoanelor atunci când blocul în care locuiesc intră în programul de eficientizare energetică.
Legea 196/2018 impune proprietarilor din condominii să ia măsuri pentru reabilitare, modernizare cât și eficientizare energetică.
Proprietarii sunt obligaţi să ia măsuri pentru consolidarea şi modernizarea condominiului, modernizarea echipamentelor, instalaţiilor şi dotărilor aferente, montarea contoarelor pentru individualizarea consumurilor la nivel de proprietate individuală, reabilitarea termică în scopul creşterii performanţei energetice, precum şi reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei condominiului pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a acestuia, potrivit prevederilor legale, în condiţiile menţinerii aspectului armonios şi unitar al întregului condominiu, indiferent de natură intervenţiilor.
În cazul condominiilor de tipul imobilelor colective multietajate, modificarea aspectului faţadei se face numai în mod unitar pe întreg condominiul, indiferent de numărul asociaţiilor de proprietari constituite pe scări sau tronsoane, în baza unei documentaţii tehnice elaborate în condiţiile legii, de către arhitecţi cu drept de semnătură şi cu respectarea prevederilor legale în vigoare privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, regimul monumentelor istorice şi al zonelor protejate, reabilitare termică pentru creşterea performanţei energetice a clădirilor şi reabilitarea structural-arhitecturală a anvelopei acestora pentru creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.
Înainte de modificarea aspectului faţadei condominiului, preşedintele asociaţiei de proprietari solicită, în scris, autorităţii administraţiei publice locale toate informaţiile şi restricţiile referitoare la culoare, aspect, materiale şi altele asemenea, stabilite prin regulamentul local de urbanism sau prin regulamentele de intervenţie aferente zonelor de intervenţie prioritară stabilite în cadrul programelor multianuale privind creşterea calităţii arhitectural-ambientale a clădirilor.
În cazul condominiilor cu mai multe tronsoane sau scări legate structural, lucrările de consolidare sau modernizare, reabilitare termică şi structural-arhitecturală se vor realiza în mod unitar pentru întregul ansamblu, cu respectarea întocmai a caracterului arhitectural al condominiului şi a caracterului ambiental al ansamblului/zonei de amplasament.
Proprietarii construcţiilor, persoane fizice sau juridice, şi asociaţiile de proprietari, precum şi persoanele juridice care au în administrare construcţii încadrate în clasele de risc seismic şi/sau afectate de seisme sunt obligaţi să ia măsurile prevăzute de lege pentru reducerea riscului seismic al construcţiilor.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.