În expunerea de motive se precizează că inițiativa are menirea de a aduce clarificări în legislația condominiilor, astfel încât activitatea zilnică desfășurată de asocialțiile de proprietari să fie simplificată și eficientă.
Concret, proiectul de act normativ vine să lămurească procedurile ce trebuie aplicate în administrarea unui imobil și să îmbunătățească participarea locatarilor la luarea deciziilor de interes comun.
Printre măsurile avansate de autorii propunerii se regăsește obligația celor care modifică suprafețele construite sau utile ale locuințelor să comunice proiectul președintelui asociației de proprietari sau administratorului imobilului înainte de începerea efectivă a lucrărilor.
Citește și Viața la bloc. Reguli noi pentru închiderea balcoanelor
Termenul sugerat este de zece zile înainte de demararea lucrărilor în interiorul apartamentului. De menționat că, în prezent, Legea nr. 196/2018 stabilește că schimbările se comunică la final, potrivit Avocatnet. Ulterior, toate modificările trebuie înregistrate în cartea tehnică a construcției și în baza de date a asociației, pentru a se putea stabili consumurile în raport cu noile suprafețe utile.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.