Primarul Sectorului 3, Daniel Băluță, a confirmat că extinderea magistralei M2 de metrou continuă, iar în a doua jumătate a anului va fi lansată licitația pentru desemnarea executantului. Această linie, cunoscută drept „Metroul corporatiștilor”, este cea mai aglomerată din București, conectând sudul orașului, cartierul Berceni, cu nordul, până în Pipera.
Istoria liniei M2: coloana vertebrală a transportului bucureștean
Linia M2 a fost construită în anii ’80, într-o perioadă de expansiune industrială masivă în România, când transportul public devenise suprasolicitat, iar numărul de autoturisme era redus.
Magistrala a fost deschisă în două etape:
24 ianuarie 1986 – segmentul Berceni – Piața Unirii
25 octombrie 1987 – extinderea către Piața Unirii – Pipera
Un aspect inedit al liniei este stația Piața Romană, care nu fusese inclusă în planul inițial, dar a fost construită ulterior, fiind inaugurată în 1988. Acest lucru explică de ce peroanele sunt mai înguste comparativ cu alte stații.
Ce urmează pentru M2?
De-a lungul anilor, M2 a devenit indispensabilă pentru bucureșteni, în special pentru cei care lucrează în marile corporații din Pipera. Extinderea liniei este un pas esențial pentru descongestionarea traficului și îmbunătățirea mobilității urbane. Licitația anunțată de primarul Daniel Băluță este așteptată cu interes, urmând să stabilească executantul lucrărilor pentru această investiție de infrastructură crucială.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.