Toyota și-a dezvăluit ambițiile de a înjumătăți dimensiunea, costul și greutatea bateriilor pentru vehiculele sale electrice, în urma unei descoperiri în tehnologia bateriilor cu stare solidă.
Cel mai mare expert în baterii al constructorului auto japonez a declarat marți că simplificarea procesului de producție a materialelor pentru baterii va reduce costul mult așteptatei sale tehnologii de ultimă generație.
"Atât pentru bateriile noastre lichide, cât și pentru cele cu stare solidă, ne propunem să schimbăm drastic situația în care bateriile actuale sunt prea mari, grele și scumpe", a declarat Keiji Kaita, președintele centrului de cercetare și dezvoltare pentru neutralitatea carbonului de la Toyota. "În ceea ce privește potențialul, vom urmări să reducem la jumătate toți acești factori."
Comentariile vin după ce cel mai mare producător auto din lume în funcție de vânzări a surprins investitorii luna trecută cu planurile de a comercializa tehnologia sa de baterii cu stare solidă într-un vehicul electric cel mai devreme până în 2027. Toyota lucrează, de asemenea, la această tehnologie împreună cu Panasonic prin intermediul societății lor mixte de baterii.
Bateriile cu stare solidă au fost mult timp prezentate de experții din industrie ca fiind cea mai promițătoare tehnologie pentru a rezolva problemele legate de bateriile pentru vehicule electrice, cum ar fi timpul de încărcare, capacitatea și riscul de a lua foc. Acestea înlocuiesc un electrolit lichid cu unul solid și utilizează litiu metalic la anod în locul grafitului, standardul actual al bateriilor litiu-ion.
Însă tehnologia rămâne scumpă și dificil de produs, ceea ce i-a forțat pe producătorii de automobile să amâne lansarea acesteia și să își concentreze eforturile pe dezvoltarea bateriilor litiu-ion pe bază de lichid.
Inițial, Toyota a declarat că dorește să înceapă să vândă mașini hibride, dar nu și electrice, cu baterii cu stare solidă înainte de 2025.
Dar marți, Keiji Kaita a declarat că firma a descoperit modalități de a rezolva problemele de durabilitate de acum aproximativ trei ani și că acum are suficientă încredere pentru a produce în masă baterii cu stare solidă în vehiculele electrice până în 2027 sau 2028.
Toyota a susținut că a făcut o "descoperire tehnologică" pentru a rezolva problemele de durabilitate și "o soluție pentru materiale" care ar permite ca un EV alimentat de o baterie solid-state să aibă o autonomie de 1.200 km și un timp de încărcare de 10 minute sau mai puțin.
"Toți membrii noștri sunt foarte motivați și lucrează cu intenția de a lansa cu siguranță" tehnologia în termenul promis, a mai declarat reprezentantul Toyota.
Prin reducerea numărului de procese necesare pentru fabricarea materialelor pentru baterii, costul bateriilor cu stare solidă ar putea fi redus la un nivel similar sau mai ieftin decât cel al bateriilor litiu-ion pe bază de lichid, a adăugat el.
Pentru Toyota, care a fost mai lentă decât rivalii în lansarea de vehicule electrice, analiștii au declarat că bateriile cu stare solidă ar putea fi un "schimbător de joc" pentru a reduce decalajul față de Tesla.
Acțiunile Toyota au crescut cu 13% de când compania și-a anunțat luna trecută planul privind bateriile cu stare solidă. Dar Hiroki Nakajima, directorul său tehnologic, a avertizat că societatea nu vede neapărat această tehnologie ca fiind "soluția finală" pentru provocările legate de baterii.
"Există, de asemenea, loc de îmbunătățire pentru bateriile pe bază de lichide", a spus Nakajima. "Punctul central al competiției pentru bateriile pentru vehicule electrice va fi, în cele din urmă, valoarea adăugată la mașină ca produs și cât de mult putem controla volumul total al bateriilor și cât de eficient le putem utiliza."
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.