Guvernul premierului Florin Cîțu a decis să păstreze de la 1 ianuarie aceeași valoare, de 145 de lei, a punctului-amendă în funcție de care se stabilesc sancțiunile contravenționale rutiere. Decizia se regăsește într-o ordonanță publicată în ultima zi din 2020.
În lipsa intervenției Guvernului, amenzile ar fi crescut foarte mult. Din acest motiv, decizia Executivului era necesară pentru ca valoarea să nu ajungă să fie corelată, așa cum prevede de fapt legea, cu salariul minim brut pe economie.
De ce vorbim de o plafonare, de fapt? Punctul-amendă ar trebui să fie 10% din valoarea salariul minim. În contextul în care, în ultimii ani, salariul minim a tot crescut, guvernele anterioare au decis să frâneze majorarea corespunzătoare a punctului-amendă.
Astfel nu s-ar fi plafonat, și ar fi fost corelat cu salariul minim brut pe economie, punctul de amendă ar fi ajuns la 223 de lei.
Citește și Salariul minim. Ministrul Muncii vrea o formulă de calcul
În funcție de clasele de sancțiuni prevăzute în Codul rutier, precizează Avocatnet, șoferii plătesc pentru contravențiile rutiere amenzi situate la următoarele valori:
- clasa I: două sau trei puncte-amendă (290 sau 435 de lei);
- clasa a II-a: patru sau cinci puncte-amendă (580 sau 725 de lei);
- clasa a III-a: de la șase la opt puncte-amendă (de la 870 la 1.160 de lei);
- clasa a IV-a: de la nouă la 20 de puncte-amendă (de la 1.305 la 2.900 de lei);
- clasa a V-a: de la 21 la 100 de puncte-amendă (de la 3.045 la 14.500 de lei).
Persoanele fizice pot primi doar amenzile din clasele I-IV. Clasa a V-a de sancţiuni este valabilă doar pentru companii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.