Compania mamă a Facebook a înregistrat un avans al veniturilor trimestriale de 23% de la un an la altul, la peste 34 de miliarde de dolari, depășind cifra de 33,5 miliarde de dolari prognozată de analiști. De asemenea, Meta a depășit pragul de 50% al profitului față de trimestrul precedent, raportând un venit net de aproape 11,6 miliarde de dolari - în același trimestru din anul precedent, profitul Meta scăzuse la jumătate, arată CNN.
Acțiunile Meta au urcat cu până 4% în tranzacțiile de miercuri în urma raportului. Acțiunile Meta au crescut deja cu 140% de la începutul anului până la închiderea de miercuri.
"Per total, a fost un trimestru exploziv, Meta raportând cel mai profitabil trimestru din ultimii ani", a declarat Jesse Cohen, analist senior la Investing.com, într-o declarație după raport.
Zuckerberg și-a prezentat planurile pentru un "an al eficienței" în februarie, după ce compania a înregistrat al treilea declin trimestrial al veniturilor, după un an zbuciumat, în care compania s-a confruntat cu provocările date de modificările aduse de Apple în ceea ce privește confidențialitatea aplicațiilor și cu scăderea cheltuielilor cu publicitatea digitală, pe fondul unei incertitudini macroeconomice mai ample. De asemenea, creșterea numărului de utilizatori ai companiei a încetinit pe fondul concurenței acerbe din partea rivalilor precum TikTok.
Meta a înregistrat miercuri o creștere relativ puternică a numărului de utilizatori atât pentru aplicațiile sale, cât și pentru platforma principală Facebook. Utilizatorii activi lunari ai Facebook au crescut cu 3% de la an la an, la peste 3 miliarde, față de o rată de creștere de 2% în trimestrul anterior.
Meta a depus eforturi pentru a-și îmbunătăți tehnologia de direcționare a anunțurilor folosind inteligența artificială pentru a îmbunătăți randamentul investițiilor pentru agenții de publicitate și pentru a monetiza mai bine funcția Reels de pe Instagram. "Reels a trecut de la a fi o inițiativă timpurie la o parte esențială a aplicațiilor noastre", a declarat miercuri directorul general Mark Zuckerberg în cadrul unei convorbiri cu analiștii.
"Trimestrul solid al Meta arată că agenții de publicitate aleg să își cheltuiască bugetul pe așa-numiții lideri de piață, precum Facebook și Instagram, în detrimentul rețelelor de socializare mai mici", a spus Cohen.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.