Publicitate
Aceste date provin de la un eșantion de 600 000 de autovehicule și arată că În cazul vehiculelor electrice hibride plug-in, emisiile de CO2 în condiții reale au fost în medie de 3,5 ori mai mari decât valorile de laborator.
Acest lucru confirm faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauză că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune.
Pentru noile vehicule electrice hibride plug-in (PHEV) înmatriculate pentru prima dată în 2021, emisiile de CO2 rezultate din studiu au fost în medie de 3,5 ori (4 l/100 km sau 100 g CO2/km) mai mari decât valorile de omologare, ceea ce confirmă faptul că aceste vehicule nu își realizează în prezent potențialul, în mare parte din cauza faptului că nu sunt încărcate și conduse în mod complet electric atât de frecvent pe cât se presupune.
Totodată, consumul de combustibil și emisiile de CO2 ale vehiculelor diesel și pe benzină aflate în circulație sunt cu aproximativ 20% mai mari decât valorile oficiale obținute în urma testului standardizat de omologare la nivel global WLTP.
Diferența observată între media emisiilor de CO2 și a consumului de combustibil și cea din omologarea oficială a autoturismelor noi înmatriculate în 2021, după ce acestea au fost dotate cu dispositive de monitorizare a consumului de combustibil, a fost de 23,7 % pentru autoturismele pe benzină și de 18,1 % pentru autoturismele diesel (1-1,5 l/100 km sau 28-35 g CO2/km).
Acest decalaj a fost anticipat, deoarece există diferiți factori care afectează emisiile în lumea reală și care nu pot fi reproduse în totalitate într-un test de laborator, așa cum au fost stabilite standardele WLTP. Factori prcum condițiile de trafic, peisajul, starea drumurilor, temperatura ambiantă, utilizarea aerului condiționat și a sistemelor electronice de bord, precum și comportamentul șoferului duc la maximizarea acestor valori.
Pentru vehiculele hybrid, Comisia Europeană a introdus deja modificări la calcularea factorului de utilitate - ponderea preconizată a distanței parcurse în mod electric - care este utilizat pentru a determina emisiile de CO2 în timpul procedurii oficiale de testare. Aceste modificări se vor aplica începând cu 2025 și ar putea fi necesar să fie ajustate în continuare pe baza datelor din lumea reală.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.