În acest scop, la Senat, a fost inițiată o nouă prevedere legale care să vină în completarea Codului muncii. Noua propunele, care a fost inițiată în Senat, prevede ca cei care dețin arhive precum lichidatorii judiciari, vor fi obligați că emită adeverințe de vechime în muncă și drepturile de pensie.
La ora actuală, Legea Muncii nu spune nimic despre situația în care o companie intră în faliment. Până acum, cei care aveau nevoie de adeverințele respective, le solicitau la cei care se aflau în posesia arhivelor firmelor dispărute. Problema interrvine atunci când deținătorul refuză să elibereze astfel de adeverințe, soluția fiind doar aceea a acționării ăn judecată dar nici tribunalele nu dau soluții unitare, astfel că foștii angajați sunt cei care suferă.
CItește și: Care sunt sporurile la pensie în funcție de vechimea în muncă
Noua propunerea legislativă prevede clar obligativitatea angajatorilor să elibereze adeverința de vechime în muncă, chiar dacă societatea se află în procedură de faliment, lichidare sau radiere.
Cum arată noua formă propusă
„(6˄) În cazul în care angajatorul se află în faliment, lichidare sau radiere conform prevederilor legilor în vigoare, deținătorul autorizat al arhivei fostului angajator este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, conform prevederilor alin. (5)”.
Iar aliniatul 5 spune că: „La solicitarea salariatului sau a unui fost salariat, angajatorul este obligat să elibereze un document care să ateste activitatea desfășurată de acesta, durata activității, salariul, vechimea în muncă, în meserie și în specialitate”.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.