Există două tipuri de astfel de adeverințe: una pentru bugetari, alta pentru salariații din mediul privat. Și există mai multe modalități prin care pot fi acestea obținute.
- Se eliberează de către angajatorii care au această obligație de pune la dispoziția salariatului actul în cauză la încetarea contractului de muncă. Documentul trebuie să cuprindă, printre altele, informații privind durata activității desfașurate, salariul, vechimea în muncă și specialitate. Se atașează, de asemenea, un extras din Revisal, care este Registrul general de evidență a salariaților
Citește și "Cadoul" de pensionare din partea firmelor pentru 2 milioane de angajaţi
- Adeverința poate fi eliberată și la cererea angajatului. Documentul trebuie emis de către angajator în cel mult 15 zile de la data solicitării.
- Angajatul solicită un extras din Revisal de la inspectoratele teritoriale de muncă, în cazul în care angajatorul nu îi poate elibera hârtia cerută. Termenul de eliberare este tot de 15 zile de la data depunerii cererii.
Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți DCBusiness și pe Google News
Ţi s-a părut interesant acest articol?
Urmărește pagina de Facebook DCBusiness pentru a fi la curent cu cele mai importante ştiri despre evoluţia economiei, modificările fiscale, deciziile privind salariile şi pensiile, precum şi alte analize şi informaţii atât de pe plan intern cât şi extern.